Japán naspolyalekvár

2009. május 10.

A terveknek megfelelően ma miután N. elment dolgozni, hozzáláttam naspolyalekvárt gyártani. Na nem sokat csak egy kis kóstolónyit, mivel ki tudja milyen lesz, és ha mégsem olyan mint amilyennek elképzeltem ne kelljen sokat kidobni, vagy ide-oda rakosgatni a konyhaszekrényben. Receptet nem kerestem sem szakácskönyvben, sem az interneten, csak összeöntöttem a hozzávalókat ahogy eszembe jutott.


Kell hozzá:
65 dkg naspolya
30 dkg kristálycukor
1/2 citrom

A naspolyáról lehúzzuk a bőrét, kimagozzuk és apróra felkockázzuk. Pucolás után 35 dkg felkockázott gyümölcshúst kaptam, amihez 30 dkg kristálycukrot öntöttem. Elkevertem és 15 percet állni hagyom amíg egy kevés levet ereszt. Ekkor magas lángon elkezdem főzni, ha felforrt botmixerrel félig pépesítem, úgy hogy maradjanak benne harapható darabok is és takarék lángon lassan forralom tovább kb. 10-12 percig; zselépróbáig. Ekkor belecsavarom egy fél citrom levét és kimosott befőttes üvegekbe töltöm. Az üveget pár percre fejtetőre állítom, majd újságpapírba és vastag pokrócba csomagolva hagyom magától kihűlni.
Ebből a mennyiségből egy 3,5 dl kicsi üveg lett és még kb. 1 dl amit friss fogyasztásra hagytam.

Tapasztalatok:
1. A 30 dkg cukor sok, nekem édes lett.
2. Jövőre csak 20 dkg cukrot adok ehhez a mennyiséghez.
3. Ízre kissé fanyarédes lett, de határozottan jobban ízlik, mint frissen csak maga a gyümölcs.
4. Egy kis fahéj belefőzésével meg lehetne boldondítani.
5. Főzés közben az illata a sárgabarack és a szilva keverékére hasonlított.
6. Mivel édesre sikeredett inkább pirítóson, vajaskenyéren, piskótatekercsben tudom elképzelni.

0 megjegyzés:

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP