Cheesecake eperöntettel sütés nélkül

2009. június 12.

Valami "hűvös" édességet ettünk volna ezeken a forró és fullasztóan párás nyári napokon. Így esett a választás a cheesecake-re, de még soha nem csináltam. Három dologban biztos voltam: 1. nem akarok olyan receptet amiben tojás is van a hozzávalók között, 2. sütés nélküli változatnak kellett lennie, ugyanis a konyhában uralkodó 28 fokot nem akartam tovább fokozni a sütő beüzemelésével, és 3. az "alapreceptet" kerestem ami kekszes alap, egyszerű krém és a tetjén valamilyen gyümölcsöntettel/dzsemmel. Átnéztem az összes gasztro magazinomat, a receptek amiket talátam vagy tojásosak voltak, vagy sütni kellett őket vagy valami csavar volt bennük. Aztán áttúrtam az internetet is és végül beugrott Nigella és nála végre rátaláltam arra amit kerestem. A kommentek alapján gyors, egyszerű és isteni finom cheesecake-t eredményez a recept. A recepten csak annyit változtattam, hogy eperöntetet készítettem hozzá és a krémből csak fele mennyiséget csináltam, mert én mini tortaformákban csináltam és azok nem elég magasak. Ha az eredeti recept szerinti dupla krémmel készítjük akkor egy 20 cm átmérőjő tortaformát ajánl hozzá Nigella.
Beszereztem a hiányzó hozzávalót, a kekszet és hozzáláttam. 4 db 11 cm átmérőjű, személyre szabott kis tortácskám lett és kommenteknek megfelelően, gyors, egyszerű és isteni finom. Nem túl édes, könnyű és hűsítő.

cheesecake with strawberry sauce

Hozzávalók 4 tortácskához:
12,5 dkg keksz
7,5 dkg puha vaj
15 dkg natúr krémsajt
3 dkg porcukor
pár csepp citromlé
125 ml tejszín

Az eperöntethez:
15 dkg tisztított eper
8 dkg cukor
csavarásnyi citromlé

A formákat kibéleljük alufóliával, úgy, hogy túllógjon a szélein. A kekszet ledaráljuk, a vajat picit megolvasztjuk, de nem teljesen. A kekszet és a vajat összedolgozzuk, majd a formácskák aljára nyomkodjuk.
A krémsajtot habosítjuk a cukorral és a pár csepp citromlével, a tejszínt felverjük, majd egybeforgatjuk a krémsajttal. A kész krémet a kekszes alapra adagoljuk és elsimítjuk. 3 órára a hűtőbe száműzzük.
Az erperszószhoz a tisztított epret felaprítjuk és a cukorral elkezjük nagy lángon főzni, ha felforr botmixerrel egy kicsit pürésítjük, de maradjanak benne darabok, és egy csavarásnyi citromlevet adunk hozzá. Tovább főzzük 10 percig közepes lángon, a keletkező habot leszedjük róla és a hűtőbe tesszük hűlni.
A tortácskákat fogyasztás előtt 20 percre a fagyasztóba tesszük és így biztonságosan le tudjuk róla húzni az alufóliát. Megkenjük az eperszósszal, vagy kinek mihez van kedve a tetejét és befaljuk.


cheesecake with strawberry sauce 2

2 megjegyzés:

Lindus írta...

Nagyon jó lett így a blogod! Sokkal kellemesebb olvasni. Cheesecake nagyon gusztusos, sajnos a tejallergiám miatt ilyet nem ehetek. Az egytelen sajt a feta amit megehetek, nem tudom az okát az orvos mondta, hogy azt nyugodtan fogyasszam.

Viktoria írta...

Én is úgy godolom, hogy most jobb olvasni. Vidámabb és talán elegánsabb is lett, sőt megfejtettem a nagyobb képek titkát is.
Sajnálom, hogy nem ehetsz tejtermékeket, nekem a kedvenceim és nem tudom mi lenne, ha nem ehetnék tejből készült finomságokat. De legalább fetát ehetsz ami nagyon finom sajt!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP