Baguette szárított paradicsommal és olajbogyóval

2009. január 16.

Itt ahol lakom isteni pékségek és cukrászdák vannak. Olyanok, hogy bemész és úgy érzed egy élet is kevés a kínálat végigkóstolásához. Én egyszerűen imádok pékárut és süteményt vásárolni itt. Az egyik kedvenc pékség-cukrászdámban készítenek különlegesebb kenyereket is, mint a fetás, olajbogyós, szárított paradicsomos.... . Persze az otthon saját kezűleg készült sütemények és péktermékek azért mégis csak jobbak, már csak azért is mert benne van az izgalom, hogy vajon hogy sikerül? Sajnos ez a pékség elég messze van tőlünk és csak ezért nem akartam autózni, így gondoltam megpróbálom reprodukálni az egyik kedvencet. Baguette recept keresőbe indultam a világhálón, és így leltem rá Mirellenél erre a receptre, amit aztán kedvemre alakítottam.

50 dkg liszt
1 csomag szárírott élesztő
2 kk só
3 dl meleg víz
3 ek szárított aprított paradicsom
3 ek aprított olajbogyó

A hozzávalókat robotgéppel 5 percig dagasztom, majd lisztezett tálba teszem a tetejét megszórom liszttel és langyos, tiszta konyharuhával 90 percig kelesztem. Ekkor átgyúrom 2-3 rudat formázok belőle a tetejét ferdén megvadosom, tepsire teszem és még fél órát kelesztem. Ez alatt a fél óra alatt a sütőt 230 fokra előmelegítem az aljában elhelyzett tepsinyi vízzel. A kenyereket sütés előtt megkenem enyhén sós vízzel és 200 fokon 25-30 percig sütjük, amíg szép arany színűek nem lesznek.

baguette with sun dried tomatoes and olives

0 megjegyzés:

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP