Kókuszkocka

2009. január 18.

Tegnap este vendégségbe mentünk. Névnapot ünnepeltünk. Itt Görögországban a névnapnak van nagy jelentősége, a születésnapot szinte nem is ünneplik, illetve csak a gyerekek körében. A névnap az viszont nagy banzáj. Tegnap a barátunk A. ünnepelt, aki egyébként áprilisban majd összead bennünket. Csak a szűk család és a nagyon közeli barátok gyűltek össze, így is 22-en ültük körül az asztalt. Volt főtt bárány, a húsléből készített piláffal, grillezett malac, tortellini, grillezett bárány vele sült krumplival, töltött szőlőlevél, kétféle saláta és mindezek után sütemények. Én a sütemény kategóriában készültem, egy magyar vidéki klasszikussal. Nekem legalábbis klasszikus, ha falun-vidéken készült sütire gondolok, biztos, hogy az elsők között van. Elővettem tehát mamám receptjét és kockagyártásba kezdtem.

Tészta:
4 ek. olaj
1 tojás
20 dkg porcukor
1/2 sütőpor
2 dl tej
30 dkg liszt
2 ek. méz

A mártogatáshoz:
30 dkg porcukor
30 dkg vaj
6 dkg kakaó
8 ek. tej
4 cl rum, vagy rumaroma

A hempergetéshez:
kókuszreszelék

A tojást, az olajjal, a mézzel a tejjel és a cukorral simára keverjük. A sütőporos lisztet beleszitáljuk és nagy kavaró mozdulatokkal beleforgatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon 20 percig , illetve tűpróbáig sütjük. A tésztát kihűtjük és felkockázzuk, ki-ki mekkorára szereti én az aprókat részesítem előnyben.
A krém hozzávalóit egybeolvasztjuk és majdnem forrásig melegítjük. A krémet a mátogatás alatt melegen tartjuk, én gőzzel oldom ezt meg.
A kockákat egyenként beleforgatjuk, majd rögtön kókuszba hempergetjük és sütőpapírra tesszük, ahol kb 1 órát szárítjuk.

Coconut cube

2 megjegyzés:

Alexandra írta...

Nálunk Ausztráliában a kókuszkocka Lamington néven nemzeti ételnek (sütemények) számít :)
Egyébként nagyon szerettem már otthon is.
Tetszik a blogod, nagyon szeretem a görög ételeket.

Viktoria írta...

Alexandra,
hűha, Te aztán jó messzire kerültél kishazánktól :).
Hallottam már, hogy egyes külföldi országokban Lamington néven ismerik. Én is mindig imádtam, örök kedvenc marad!
Köszönöm, hogy tetszik a blogom :)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP