Diós farfalle Nigella nyomán

2009. január 25.

Kihasználva, hogy a párom ma dolgozik, olyan 10 perces ételt készítettem amit ő semmi pénzért meg nem enne, én viszont nagyon szeretem legalábbis az "eredeti magyar" változatát a darált dió+porcukor keverékével megszórt szélesmetéltet. Nigella karácsonyi műsorában viszont a modern változatát láttam és le is jegyzeteltem, de eddig még nem kerül sorra. A mai esős napon viszont igazán jól esett, igaz a recept kis változtatáson ment át, parmezánom nem volt itthon, sőt tej se, így tejszínnel csináltam.

Farfalle with creamy walnut sauce

1 személyre:
1 kis vagy egy nagyobb szelet kenyér fele
tejszín
fél marék dió
só, olívaolaj, cukor
farfalle tészta 1 személyre, vagy olyan aminek nagy felülete és jól tapad rajta a szósz

A tésztának vizet forralok és al dentére főzőm. Közben a kenyeret leöntöm a tejszínnel, nem kell sok hozzá, még egy deci se, várok, hogy kicsit megszívja magát a kenyér és a úgy ahogy van a belenderbe öntöm a dióval, csipet sóval, egy kávéskanálnyi cukorral és egy kávéskanálnyi olívaolajjal. Az egészet pürésítem. A tésztát leszűröm, de 2 evőkanálnyit felfogok a főzővízből. A tészát visszateszem a főzőedénybe, rákanalazom a diós masszát a felfogott főzőlevet és jól elkeverjük, hogy a szósz mindenhol bevonja a tésztát.

0 megjegyzés:

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP