Kívánságposzt, avagy nincs véletlenül egy jó tiropita recepted? - Τυροπιτα

2009. január 29.

Tegnap este kaptam egy mailt válaszként a továbbdobott körkérdésre. Feladója megköszönte a labdát, és elárulta nekem, hogy Rodoszon olyan, de olyaaaan tiropitát evett, és megérdeklődte nincs-e véletlenül egy jó receptem. Receptem az van, de, hogy ez lesz-e az az íz amit vár azt nem tudom. A tiropitának ugyanis több féle váltzota van. Van amelyik csak fetát tartalmaz és van amelyik fetát és még két vagy három féle sajtot. Nekem a csak fetából készült a kedvencem. A kívánságok akkor jók ha teljesülnek, így ma elkészült egy kis adag tiropita.


Kell hozzá 26-28 cm átmérőjű formához:
mirelit vagy firss rétes lap
1/2 kg feta
1 tojás és egy fehérje, vagy kevés tej kb 1-1,5 dl
olívaolaj, vagy olvasztott vaj
opcionális a szezámmag a tetejére

A fetát áttörjük villával beleütjük a tojásokat, vagy a tejet, és egyneművé keverjük, ne legyen túl híg. Eredetileg hófehér a töltelék benne, nekem most csak falusi tojásom volt itthon aminek nagyon erős a sárgája, így teljesen megszínezte a tölteléket sajnos :(.
Egy tűzálló formát, vagy tepsit (a formája mindegy) kikenünk olajjal vagy a vajjal. Beleterítünk egy réteg réteslapot úgy hogy a tepsi tetejéig érjen minden oldalon. Ezt is megkenjük olajjal, majd még három réteg lap következik, mindegyik között olajas/vajas kenéssel. A negyedik lapot nem kenjük meg, hanem rákenjük a fetát, majd megint lap, kenés. Összesen 4 lap jön a tetjére is, a legfelső szintén túllógó lap. A szélén a kilógó lapokat felsodorjuk, mintegy lezárva a tésztát. Mielőtt sütőbe tennénk a majdani szeletek mentén megvágjuk, megkenjük vékonyan olajjal, aki szereti megszórhatja szezámmaggal is és 190 fokon 30-35 percig sütjük, amíg szép színe nem lesz.


3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépen köszönöm!!! :)

Viktoria írta...

Szívesen, remélem ezt az ízt kerested:).
Én pedig köszönöm a körkérdéses válaszod!

Kriszta írta...

Megcsináltam,kicsit ropogósra sütöttem a tetejét,de isteni lett!Most tettem fel a blogomra!
Nagyszerű étel!:)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP