Milfeig - Μιλφεϊγ

2009. január 31.

Tegnap este készítettem ezt az édességet ami szinte minden görög cukrászdában megtalálható, sőt a szupermarketben van egy dobozos változata is lustáknak, az összes hozzávalóval, amiből a mű változat születik. Sajnos a magyar nevéről fogalmam sincs aki esetleg tudja megjegyzésben nyugodtan nyilatkozhat, sőt még az eredetét se tudom. Egy biztos nagyon édesnek tűnik, mégsem az, és én nagyon szeretem.


Hozzávalók:
leveles tészta
3,5 dl zsíros tej (3,5%-os)
1,5 dl tejszín
3 tojás sárgája + 1 egész tojás
1 vanília
8 dkg cukor
8 dkg liszt
2 dl tejszín habnak
porcukor a szóráshoz

A leveles tészát kinyújtjuk kb 2-3 mm vastagra és 4 részre vágjuk: 3 egyforma és egy vékony részre. 190 fokon 25-30 perc alatt megsütjük. Ha nagyon megemelkedne akkor sütés után rögtön lenyomkodjuk és kihűtjük öket.
Elkészítjük a krémet: a tejet a tejszínnel + a kikapart vaníliával feltesszük forrni. A tojásokat a cukorral és a liszttel csomómentesre keverjük, majd folytonos keverés mellett hígítjuk egy kicsit a meleg tej+tejszín 1/3-val. Végül a tojásos masszát a forró tejhez foytonos keverés mellett és pudingsűrűségűre főzzük. Tálba öntjük és folpackkal letakarjuk, úgy hogy a folpack érintkezzen a krémmel (így nem lesz bőrös hűlés után) és kihűtjük.
Végül 2 dl tejszínből kemény habot verünk.
Összeállítás: a tálalótálra teszünk egy leveles lapot, majd alufóliából keretet formázunk köré, ez segít hogy ne csúszkáljanak össze-vissza a lapok, és hogy a krém is ott maradjon ahol kell. Rákenjük a kihűlt krém felét, leveles lapot teszünk rá, ekkor jön a kérm másik fele, rá ismét leveles lap és a kemény tejszínhab. A tejszínhab tetejét megszórjuk a morzsára tört vékony leveles lappal és vékonyan porcukrozzuk. 30 percre hűtőbe tesszük, majd óvatosan lefejtjük az alufóliaköpenyt és befaljuk.

11 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Hú, ez nagyon finom lehet! Engem teljesen a magyar (?) krémesre emlékeztet. A megjelenése más, de az összetevők...

Viktoria írta...

Nos, valóban a magyar krémesre hasonlít, de ez sokkal finomabb. Én azt soha nem szerettem, vagy lehet, hogy midig sikerült a legrémesebb krémest kóstolnom :).

SZINTIA írta...

Örömmel befalnám!:)

Névtelen írta...

Engem is a krémesre emlékeztet. Például Balatonfüreden a Bergmannban ilyesmi akinézete is. A neve meg szerintem a görögbe a francia millefeuille-ből eredhet, ami ezer lapot jelenthet. Engem nagyon emlékeztet legalábbis a neve erre.

Viktoria írta...

Köszönöm Ági! Utánanéztem és valóban ez a francia édesség lehet az eredetije, amit a wikipedia szerint többféle változatban és töltelkkel készítenek.

Maimoni írta...

Nagyon guszta! Amikor eszi az ember, nem "borul fel" egy-egy villavágásnál a süti? (A krémessel való kínlódásra gondolok, ha nem veszed le a tetejét, hanem elegánsan próbálod szabdalni, de persze a tésztát nem sikerül, viszont a krém türemkedik ki szanaszét... Szóval ennél ez nincs?)

Viktoria írta...

Az biztos, hogy elegánsan nem lehet enni, és óvatosan kell felvágni szeletekre. Ebben a krém dúsabb mint a krémesben, így nem türemkedik a szélén.

Palócprovence írta...

Ezt biztosan megcsinálom! :)

diana írta...

én tegnap csináltam meg...
a leveles tészta tökéletesen megsült, a vanília krém csomós lett, azon még van mit gyakorolnom:D
a tejszínhab nem akart felverődni úgy, h kénytelen voltam, besűrűsíteni...az sosem sikerül valamiért:S
rákentem, szétfolyt:Dmókás volt:Dazt hittem nem lesz finom, de isteni lett:D
a csomó hibával együtt...:D bár hagytam egy éjszakát állni, hogy jobban összeérjen:)
köszi a receptet:)

Viktoria írta...

Diana,
ne keseredj el! Nekem se sikerül mindig minden. Majd legközelebb.
A tejszínnél a lényeg, hogy nagyon jól be legyen hűtve mielőtt elkezded felerni, ha gondolod mielőtt elkezded verni, a sima hűtőből áttehed egy negyed órára a fagyasztóba.
A csomós krémet meg esetleg átnyomhattad volna egy szitán, hogy a csomók eltűnjenek.

diana írta...

hmm...ezt nem is tudtam...most újra neki fogok állni:)fagyasztózok ellőtte, majd megírom, hogy sikerült:)
mindent köszi:)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP