A kedvenc reggelim: kakaós csiga

2009. március 12.

Emlékszem az óvodával szemben volt egy pékség, néha vettünk ott kakaóscsigát. Nem is csiga volt, hanem inkább tojás, mert a formája inkább hasonlított a tojásra, mint a kerek csiga formára. A tésztája leveles volt, szép vékonyra nyújtva, a széle ropogósra volt sülve. Imádtam. A pékség bezárt, a csiga imádat megmaradt, de sehol sem sikerült ilyen csigát vennem aztán, pedig rengeteg helyen teszteltem őket. Amikor megjelent a Fornetti "péksége" a ott árult girella ízvilága hasonlított rá, de külsőre ugye az teljesen más. Aztán úgy 4 éve a kisvárosban ahol laktam, egy már rég óta létező pékség a közelünkbe költözött, és elkezdtek mini csigákat, túrós táskáskat, ízes leveleket stb. árulni; mindegyik kivétel nélkül mini, szinte falatnyi formában volt elkészítve (persze lehetett kapni a hagyományos méretet is). Itt végre megint rátaláltam a gyerekkori ízre és állagra, ugyan mini formában, de pont ugyan olyan volt. Aztán elköltöztem külföldre, itt isteni péksütik vannak, de kakaóscsiga az sajnos nincs :( .
Megpróbáltam itthon megsütni. Több receptet is kipróbáltam, mindegyik finom volt, de nem az igazi. Szinte mindegyik kelesztett tészta volt, és a töltelék kivétel nélkül mindig kifolyt belőlük. Aztán gondoltam egyet és vettem fagyasztott leveles tésztát, hogy azzal is teszek egy kísérletet. Először abból is kifolyt a töltelék, aztán rájöttem a trükkre. Mindegyik receptben az áll, hogy X dkg vaj + X dkg porcukor és X dkg kakaópor, ezt krémmé keverünk és a tészátra simítjuk. Igen ám, de a meleg hatására vaj teljesen felolvad és kifolyik a tészátból. Gondoltam egyet és csak a cukrot meg a kakaóport kevertem össze, ezt egyenletesen elszórva a picit vajazott tésztán a töltelék ott marad ahol kell neki :) . Az a pici ami kifolyik az klasszul karamellizálódik és rásül a csiga aljára.

A lényeg: Igen, megtaláltam, a tökéletes, gyors receptet a gyerekkori íz és textúra reprodukálására.

Cacao snails

Kell hozzá:
1 lap leveles tésza 40×30 cm-es
4 ek porcukor
2 ek kakaópor vagy 3 ek darált dió
3 ek olvasztott vaj


A leveles tészát kiolvasztjuk, megkenjük vékonyan olvasztott vajjal. A porcukorral elkevert kakaóport, elsimítjuk rajta és picit belenyomkodjuk. Feltekerjük a hosszabbik oldalánál fogva és kb. 1 cm széles csigákat vágunk belőle. A csigákat egymástól távolabb sütőlemezre fektetjük, mindegyik tetejét megkenjük egy kevés olvasztott vajjal és 190 fokon 18-20 perc alatt készre sütjük. Még melegen meghintjük porcukorral. Kakaó helyett lehet darált diót keverni a porcukorhoz, akkor diós csigákat kapunk. Én fele-fele arányban készítem általában. Nejlon tasakban, vagy flopackkal letakarva 1-2 napig friss marad. Lehet sokaknak száraznak fog tűnni. Nekem ez az igazi kakaós csiga hideg tejjel vagy meleg kakaóval.

7 megjegyzés:

Hajni írta...

Mondták már hogy zseni vagy?:)))

trinity írta...

Szépek a csigák!!!

Ha azokat a híres görög pitéket( sósak-és édesek , túrós, spenótos, stb.)is át tudád nekük adni, mármint recept formájában....Annak is nagyon örülnék!!!Annyira finom, pillekönnyű tésztákra emlékszem, pedig eltelt vagy 5 év azóta...Nagyon finomak voltak...

Viktoria írta...

Notte,köszönöm az elismerést :), pofon egyszerű recept, de miért is vagyok zseni?
Trinity, egy tiropitát már posztoltam, a többi is jön majd szépen sorjában, de az igazság az, hogy a tésztát fagyasztva veszem. A friss elkészítéséhez nagyon nagy gyarkorlat kell.

Smilinglily írta...

nagyon tetszik az oldal:)
oké, még eléggé fiatal vagyok, de nyári nagy tervem, hogy megtanulok sütni:)
szóóóval azt hiszem sokat fogom látogatni a blogod:)
grat hozzá:)

Viktoria írta...

Smilinglily, a sütés-főzés szeretetét és gyakorlását szerintem nem lehet elég korán elkezdeni. Hajrá, örülök, hogy tetszik a blog, jó olvasgatást és sütögetést :)

Smilinglily írta...

Tegnap kipróbáltam, és tényleg az a klasszikus kakaós csiga! Én felét fahéjasra csinálam diős helyett!:)
Nagyon finom volt!:)

Viktoria írta...

Smilinglily,
örülök, hogy ízlett neked-nektek is :)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP