Pillekönnyű joghurtos-meggyes pite

2009. június 27.

Ti rejtetettek már el süteményt, mert vendégek voltak kilátásban, de a süti annyira jól sikerült, hogy nem akartátok megkínálni őket?
Én tegnap megtettem. Tudom utálatos dolog. Amikor kész lett és megkóstoltam, tudtam ezt nem tehetem az asztalra, hogy két perc alatt eltűnjön. Így történt, hogy még mielőtt N. hazaért volna a munkából visszatettem a már kihűlt sütőbe, hogy ne is lássa, mert ha látja, akkor tuti meg kellett volna kínálni őket. Persze az illata ott terjengett a konyhában, még szerencse, hogy hátra volt az ebéd megfőzése, így annak az illata elnyomta a sütiét. A vendégek végül jöttek, láttak, mentek, aztán meg előszedtem a sütit a rejtekéből.
Itt a szigeten nem nagyon van meggyfa. A piacon is csak egy-két napig lehet kapni, akkor is inkább azt árulják, amit az ország szárazföldi részéről hoznak. Már jó két hete vadászom a meggyet, de még semmi. Akkor azt modta az egyik árus, hogy június végén lesz, ha akarom megrendelhetem, hogy biztos kapjak. Nem rendeltem, bíztam benne, hogy lesz és láss csodát tegnap amikor már nem is számítottam rá az egyik standnál árultak meggyet. Vettem is rögtön belőle. Sajnos az itteni meggy nagyon aprószemű, a magyar kb. kétszer akkora, mint ez. A magozáskor azt hittem sose fogy el.
Meggyes pitét akartam az első adagból sütni, de nem a hagyományosat ahhoz most nem volt kedvem, a piskóstánál meg nem szeretem a tojásszagot, így a hűtő és a többi alapanyag alapján az interneten kerestem recept után. És Gabriellánál rá is találtam. Könnyű, gyors és nagyon finom. Köszönet érte neki és az anyukájának!

s.cherry pie1

Egy 23 cm-es 2,5 cm magas formához (1 bögre=200 ml):
1 egész tojás
1/2 bögre cukor
1 vaníliás cukor
1/4 citrom reszelt héja
1,5 dl sűrű görög joghurt
1/2 tk olaj
1 bögre liszt
1/2 cs sütőpor
25 dkg friss magozott meggy, vagy bármilyen idény gyümölcs

Az egész tojást a cukorral addig verem amíg sűrű, fehér, habos krém nem lesz. Hozzákeverem a joghurtot, a citromhéjat, az olajat és a vaníliás cukrot. Ha egynemű beleszitálom a sütőporral elkevert lisztet. A sütőport ki lehet hagyni, ha eleve sütőporos lisztet használunk, mint ahogy én is. Elég tömör massza lesz és úgy tűnik, hogy nem lesz elég a formára.
A masszát egy 23 cm-es, 2,5 cm magas szilikonos formában elsimítottam és rádobáltam a meggyet, picit bele is nyomkodtam. A forma feléig ért sütés előtt, sütés után épp a tetejéig. 170-180 fokon kb. 25 perc kellett neki. Aki nem szilikonos formában készíti az vajazza és lisztezze ki a formáját.

s.cherry pie2

8 megjegyzés:

szepyke írta...

Ez nagyon jól sikerült, szerintem el is viszem, ha nem gond.

Jah, és én alíg eszem meg egy-két fajta csokit. A Zuram viszont csokizabáló, bármit felfal... Ezért én a saját csokijaimat teljesen külön, eldugva a mikróban tartom, azt soha nem nyitja ki... Ugye, ez nem durvább, mint a vendégektől eldugni valamit? :DD

Chef Viki írta...

Juj de rendetlen vagy :-DD Sütit dugdosni a vendégek elől, hogy neked maradjon az összes :-)))

Jaja, egyből az ugrott be, hogy hurrá, sikerült meggyet szerezned! És hogy megérte :-)

Névtelen írta...

Jaj ez nagyon guszta. Hát igen aki tud az tud:).

Viktoria írta...

Ugye milyen csúnya dolog sütit rejtegetni :DD??
Az igazság az, hogy én is tulajdonképpen a férjem elől dugtam el, mert ha ő látja, akkor muszály megkínálni a vendégeket, akik az anyósomék voltak.
Így még rosszabbul hangzik nem :D??

szepyke írta...

ÁÁÁÁÁÁÁÁ, dehogy!
Szerintem az embernek önzőnek kell lennie.

erős ildikó írta...

Ha ez ennyire jó, akkor én is kipróbálom!!
Be kell vallanom, hogy velem is megtörténik, főként ha a vendég hivatlanul jön (ezt nálam érezni is szokta sajnos), és mondjuk csak két főre elég a süti.
Egyébként az előre megbeszélt vendégséggel nincs gondom, azok a vendégek kapnak sütit...:)

Lini írta...

elkészítettem :) finom lett ^^

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP