Kókuszgolyók

2009. július 21.

Kint tombol a nyár, így nem akartam a sütő bekapcsolásávál még jobban emelni a konyha amúgy sem alacsony hőmérsékletét. Gyerekkoromban a mamám néha csinált kókuszgolyót, emlékszem meggy volt a közepén. 4. osztályba jártam amikor meghalt, a süteményes füzetébe meg nem írta le, így sokáig nem ettem kókuszgolyót. Amit a cukrászdában lehetett kapni azt nem szerettem annyira, mert hatalmas teniszlabda nagyságúra csinálták, én meg jobban szerettem a kis falatnyi méretűeket. Egy munkahelyi név- vagy szülinap alkalmával azonban az egyik kolléganőm ilyen falatnyi kókuszgólyókat készített nekünk. És nem csak falatnyi volt, hanem az íze is pontosan olyan mint gyerekkoromban. A receptet gyorsan el is kértem és az óta ha nem is gyakran de készítem én is.

Biscuit balls with coconut covering/picnik

Hozzávalók:
50 dkg darált keksz (háztartási)
10 dkg olvasztott vaj
5 ek cukor
2 cs vaníliás cukor
3,5 - 4 dl tej
3 ek rum, vagy fél rum aroma
2 ek kakaópor
kókuszreszelék a hempergetéshez

A kókuszreszelék kivételével mindent összegyúrok és hűtőben pihentetem 2-3 órát. Ha kipihente magát és az ízek is összeértek 2,5-3 cm átmérőjű gombócokat formálok enyhén nedves kézzel, majd kókuszreszelékben meghempergetem őket.
A közepébe lehet magozott meggyet, mogyorót tenni, hogy feldobjuk egy kicsit őket. Hűtőben tároljuk, főleg nyáron. Ebből az adagból kb. 45 darab lesz.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép fotó:)

szepyke írta...

És én mennyire szeretem...
Én teszek bele baracklekvárt is. Én meg így szoktam meg!:D

Süti Bazár írta...

Nagyon szépek, és mesterien van fotózva. Gratulálok! :))

Viktoria írta...

Köszönöm, köszönöm, köszönöm :)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP