Tiramisu

2009. július 2.

Nagyon szeretem a tiramisut, a kedvenc olasz desszertem. Egy dolgot nem szeretek benne és az a nyers tojás. Az eredeti tiramisuba márpedig kell tojás. Mivel nemcsak én nem szeretem a nyers tojást az ételekben úgy gondoltam léteznie kell tojásmentes változatnak is. Így addig keresgéltem amíg nem találtam olyan receptet amibe nem kell. Íme a tojásmentes tiramisu receptje, 100%-os tiramisu ízzel.

tiramisu1

Kell 6 kis pohárkához:
25 dkg mascarpone
2,5 dl 35%-os tejszín
10 dkg porcukor
20 dkg babapiskóta
4 dl kávé
0,5 dl rum, illetve kinek mi az ízlése
kakaópor a tetejére

Megfőzöm a kávét amibe belekeverem a rumot és hagyom kicsit hűlni. A mascarpone-t a porcukorral habosra verem. Ugyanezt teszem a tejszínnel is és a két krémet lazán egybeforgatom. A babapiskótákat épphogy megforgatom a kávéban és egy tál, illetve most kis pohárkák alját kibélelem velük. Midegyik pohárkába teszek egy réteg krémet, majd megint kávéba forgatott babapiskóta, a maradék krémet szétosztom a tetejükön és megszórom őket kakaóporral. Fogyasztás előtt hűtőbe teszem őket 1-2 órára, hogy az ízek összeérjenek egy kicsit.

tiramisu collage2

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú nagyon guszta:), Tetszik ez a bögrés változat, legközelebb én is így csinálom, köszönöm az ötleted:)

BeckZsu írta...

Éppen a hétvégén egyik barátnőm jóvoltából ettem ilyet, én is nagyon örültem, hogy lehet tojás nélkül is!
Most - hála neked - megvan a recept is, már el is teszem magamnak :)

Viktoria írta...

Fruzska,
A pohárkás megoldás azért jó, mert, ha nincs idő, vagy kedv várni egy kicsit amíg összeáll, rötgön lehet enni a nélkül, hogy a szeleteléskor és a kiemeléskor szétesne. Meg így személyre szabott az adag.
BeckZsu,
Próbáld ki, szerintem nagyon finom tojás nélkül is, én nem is érzem a különbséget. Ráadásul, így minimálisra csökken a szalmonella veszélye is.

Chef Viki írta...

Szépségesek a képeid!!!

Tiramisu dettó: hétvégén tortának sütöttem, kávés piskótával, és ahogy Te is, tojáshab helyett tejszínhabbal. Morzsa nem maradt utána :-)

erős ildikó írta...

Ez valami csodaszép!
Már akartam mondani a múltkor is, hogy nagyon eltaláltad a blog külsejét! Nekem ez az igazi!

Viktoria írta...

Chef Viki,
köszönöm, most már talán tudok étvágygerjesztő képeket csinálni. Nekem ez lesz a tiramisu receptje, soha többet nem csinálom a tojásos változatot.

Viktoria írta...

Napmátka,
Szerintem is most találtam el a blogom külsejét, igaz, hogy legalább 2 napig kísérleteztem, hogy mi, hogy legyen, de megérte, azt hiszem ez lesz a végleges:)
Ráadásul most már talán tudok étvágygerjesztő képket csináli, így ha valami olyat főzök amit már postoltam (május közepi és annál régebbi bejegyzéseknél) akkor új képet csinálok és kicserélem a régit. Ez azt jelenti, hogy ami akkor nem volt étvágygerjesztő a kép alapján az most talán az lesz.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP