Krumpli citromosan, sütőben sütve - Πατατες στο φουρνο

2009. augusztus 10.

Imádom az alábbi módszerrel elkészített krumplit. Szinte minden egyes görög taverna étlapján megtalálható. Összeállítása kb. 10 perc, a többi munkát a sütő végzi helyettünk, nekünk csak a végeredményt kell élvezni. A fokhagyama és a hagyma belesütése az én ötletem volt. Autentikus görögnek hagyma nékül mondható.

Potatoes from the oven - Patates sto fourno

Hozzávalók:
1 kg krumpli
só, bors, oregano
olívaolaj
1 citrom
víz
vöröshagyma és fokhagyma

A krumplit megpucolom és hosszában nagyobb, de egyforma hasábokra darabolok. Megpucolok 3-4 fokhagymagerezdet és 1-2 kisebb vöröshagymát amit félbe, maj nagyobb gerezdekre vágok. Egy tűzálló tálban elrendezem a krumplit a hagymákkal. Sózom, borsozom, oreganot hintek rá. Rácsavarom egy citrom levét, majd felöntöm 1 bögre olívaolajjal és 2 bögre vízzel. A víz-olaj keveréknek épp a krumpli tetejéig kell érnie. Lefedetlenül a sütőbe tolom és 190 fokon kb. 75 perc kell neki. A sütés egyébként krumpli és sütő függő, érdemes villával ellenőrizni, hogy puha-e, valamint légkeverésen valószínű, hogy elég kisebb hőfok vagy rövidebb sütési idő.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ez remek, pont holnap lesz keményítős napom a 90 napos díétámban, s a maradék humuszhoz és céklasalihoz már most el tudom képzelni,...na délután irány a konyha, azt hiszem!

Köszi:Leru

Reni írta...

Én is el fogom készíteni valamelyik keményítőnapon :)

IZs írta...

Én eddig csak fokhagymával készítettem, de ha ez az autentikus görög akkor ki kell próbálnom ezt is( meg egyébként is szeretme a vöröshagymát sütve)

Viktoria írta...

Sziasztok,
Arra azért figyeljetek, hogy a sütési idő krumplifüggő. Érdemes egy villával ellenőrizni, hogy elég puha-e.
Azt nem tudom, hogy mennyire autentikus, de én itt Görögországban találkoztam vele először. Szinte mindenhol készítik. A fokhagyma és a hagyma belesütése az én ötletem volt. Autentikusnak azok nélkül mondanám.

Ani írta...

Istenien hangzik, ki fogom próbálni!

Névtelen írta...

Naagyoon bejött a családomnak, a férjem kétszer is bekolt belőle, még egyszer köszi!

Igen, krumpli, és ezt már én tenném hozzá, sütő függő a végeredmény. A légkeveréses elektromos sütömben szerintem kicsit sok lett a 190 C fok, legközelebb elég lenne talán 180 is.

Leru

Névtelen írta...

Bocsi, természetesen "bepakolt", merthogy falta őkelme, és nem "bekolt".

Leru

Viktoria írta...

Leru,
de jó, hogy sikerült és ízlett is! Igazad van, hogy a sütés ide sütő függő is, javítom is rögtön!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP