Foszlós fonott kalács

2009. augusztus 13.

N. egy pár napja rákapott az itthoni reggelizésre. Ez azért nagy csoda, mert mint a legtöbb görög ő sem híve a reggelinek. Egy kávé és indulhat a nap. Csakhogy aztán a nap folyamán ugye megéhezik és mire hazér már kopog a szeme az éhségtől. Lehetősége lenne, hogy vegyen és egyen valamit, csakhát a lustaság az nagy úr. Néhány napja azonban rájött, ha csak muszályból is eszik reggel, az mennyi energiát ad neki. Így reggelente a házikészítésű lekvárokból készít magának vajas-lekváros kenyeret. A kenyeret azonban gyorsan meg ehet unni, így ezekhez a levározós reggelikhez készítettem ezt foszlós fonott kalácsot amit Limara oldalán találtam. A recept isteni, igaz én a cukor mennyiségét kicsit kevésnek találtam így dupla adagot tettem bele, plusz egy kevés mazsola és vaj is került bele.

milk loaf 1

Hozzávalók:
125 ml tejszín
1 egész tojás
1 tojásfehérje
csipet só
3 ek cukor
2,5 dkg olvasztott vaj
50 dkg liszt
5 g szárírott élesztő
2 marék mazsola
1 tojássárgája a kenéshez

A mazsolát kb. 10 percre meleg vízben áztattam és a tejszínt meglangyosítottam. Az összes hozzávalót az 1 tojássárga kivételével összegyúrtam és hólyagosra dagasztottam. Lisztezett tálba tettem amit folpackkal lezártam és duplájára kelesztettem. Átgyúrtam és 6 egyforma rudat formárztam belőle, majd Fűszeres Eszter könyvének segítségével 6-os fonással összefontam és újra kelesztettem. Mielőtt betettem a sütőbe tejjel elkevertem a tojássárgáját és megkentem vele a kalácsot, majd 180 fokon kb. 25 percet sütöttem.

milk loaf 2

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Szeretnék kérdezni tőled egy kis dolgot, de nem tudok emailt küldeni. :( Itt meg nem szeretném.

Vica írta...

Ez a kalács nagyon szép lett. Csentem egy szeletet:)

Viktoria írta...

Fruzska,
Küldtem neked egy mailt a blogodon található e-mailre.

Vica,
Azt hiszem sikerült az utolsót elcsenned :)

duende írta...

Csodaszép lett! :)

Megcsináltam ám a fetás cukkinilepényedet és isteni!!!! :)

szepyke írta...

Jesszusom, de szép ez a kalács!

Viktoria írta...

Duende,
Láttam, láttam! Nagyon szépek lettek! Tegnap én is azt csináltam.

Szepyke,
És milyen finom lett, már süléskor csurgott a nyálam, olyan isteni kalács illat terjengett a lakásban.

Limara írta...

Gyönyörű a kalács! Nem csoda, hogy rászokik a férjed areggelire, ha így kényezteted!:))

Viktoria írta...

Köszönöm, de a Te recepted nélkül nem sikerült volna!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP