Csokoládés pöffetegek

2009. november 4.


Először is azzal kezdeném, hogy véget ért a turistaszezon, vagyis vége van a nyárnak itt is. Október utolsó hete már elég hűvösen telt el, inkább borongós volt az időjárás mint napos és kb. 5 hónap után minden kizöldült a pár esős napnak köszönhetően. A szezon vége azt is jelenti, hogy a N. is végre lazíthat egy kicsit, mert a hotel ahol a szezon alatt a hét minden napján szabadnap és szabadság nélkül dolgozik november 1-én bezárt. Télen is dolgozik ugyan, ahol november közepén kezd, de oda csak heti 2-3 napot megy.
Előre is elnézést kérek mindenkitől azt hiszem november nem lesz a nagy sütések-főzések hónapja, így posztok is ritkábban lesznek. Ez a keksz még júniusban készült és azóta várja a sorát, hogy felkerüljön ide. A receptet az interneten találtam és lejegyzeteltem a kipróbálandók közé, de az oldal nevét nem jegyeztem fel, így aki ráismer a receptjére, attól bocsánat, hogy nem neveztem meg forrásként.

Chocolate crinkles

Hozzávalók:
4 ek (56 gr) vaj
225 gr csokoládé
100 gr cukor
2 tojás
210 gr liszt
1/2 tk sütőpor
porcukor a hempergetéshez

A csokoládét a vajjal felolvasztottam. A tojásokat a cukorral fehéredésig habosítottam, majd hozzákevertem a felolvaszott csokoládé-vaj keverékét, beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet és kikevertem az egészet. A tál tetejét egy folpackkal lefedtem és 3-4 órára, de lehet akár egy egész éjszakára is, hűtőbe tettem. Pihentetés után kivettem a hűtőből és 2,5-3 cm-es labdácskákat formáztam a masszából amiket porcukorban alaposan meghempergettem, majd szellősen sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket.
170 fokra melegítettem a sütőt és 10-12 percig sütöttem. Akkor jó, ha tapintásra kívülről kicsit roppanós, belülről pedig még puha, de nem folyós.

Tipp: utólag olvastam, hogy a porcukor sütés közben nem olvad bele a kekszbe és tényleg havas-hófehér marad, ha először kristálycukorba, majd utána porcukorba hempergetjük. Tesztelés még nem volt, hogy beválik-e, de ami késik nem múlik. Aki esetleg így készíti el, szívesen veszem kommentben a tapasztalatait.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hmmm!
Ez nagyon jól néz ki.Kár, hogy olyan rég csináltad,küldhettél volna belőle egy párat. Így kénytelen leszek én elkészíteni. :)
L Niki

Piszke írta...

Igen az így van a porcukor-kristálycukor-dologgal én itt írtam le, ahogy az általam talált receptben olvastam, de azóta se találom, hol...És valóban működik.

http://piszke.blogspot.com/2009/05/csokis-mogyoros-pofetegsuti-crinkles.html

Lukas Gruber írta...

éppen tegnap láttam ugyanezt ( vagy csak nagyban hasonló ) receptet a pro7-en a galileo-ban, ott mint francia puding ment.
A hozzávalók ugyanez volt, de ott egy tortaformába öntötték, és 180 fokra elömelegített sütöben sütötték pár percig. Így a belseje folyós maradt.
Most megint összefutott a nyál a számban...

Chef Viki írta...

Húha... Egy full csokis sütemény!

Ezek a kedvenceim, nagyon igyekszem fejben tartani, hogy ki kell próbálni! :-)

szepyke írta...

Nekem is van ilyenem, de nekem úgy elhasal, hogy az csoda!
:))))A tiéd gyönyörű darab lett!:)

szepyke írta...

Itt az enyém:
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/05/csokoladelabdak-elhasalva.html

Delish írta...

De szepek. kiprobalando.
Koszi. :)

Viktoria írta...

Piszke, köszönöm a megerősítést, akkor legközelebb tuti én is így csinálom!

Szepyke, a tieid is szépek lettek. Azt nem tudom, hogy miért hasaltak el nagyon. Az enyémek is szétterülnek valamennyire, de nem teljesen, olyan helyes kis dagi kekszek lesznek.

Károly, én nem nagyon díjaznám, ha a közepe teljesen folyós maradna, így hogy kívül roppanós, belül pedig puha nagyon ízlik.

duende írta...

Hú, újabb kipróbálandó recept Tőled! Nagyon tetszik! :)

Cinkapanka . . . írta...

Isteni finom lett! :)
Előre meghempergettem kristály és porcukorban és tényleg nem olvadt bele a sütibe.

Névtelen írta...

Sziasztok! Ezt mindenképpen kipróbálom, mert a látvány is csodás! :-) Üdv.: Orsi

Névtelen írta...

Nah...megsütöttem, finom lett és nagyon guszta! Üdv.: Orsi (swe)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP