Túrós pogácsa

2010. január 7.

Még karácsony előtt kinéztem magamnak Limara juhtúrós pogácsáját. Azt terveztem, ha lement a költözés a két ünnep között meg is sütöm. Aztán végül is tegnap jött el az ideje, hogy eljékszüljön. A késedelm oka, hogy állandóan elfelejtettem túrót venni. Vagyis nem is túrót, mert itt Görögországban nem ismerik sem a túrót, sem a tejfölt. Kapható azonban egy a túróhoz igen hasonló állagú sajt, a mizithra. Juh vagy kecsketejből készül, rendkívül alacsony a zsírtartalma, ezért nagyon egészséges. Kicsit édeskés, lágy textúrájú, mindenféle kemény külső kéreg nélküli hófehér sajt. Előételként, főételekhez kiegészítőként, salátákban vagy mézzel desszertként is fogyasztják. Miután beszereztem az utolsó hozzávalót is már semmi sem tarthatott vissza, hogy elkészüljön a legelső pogácsám. A végeredmény minden várakozásomat felülmúlta. Egyszerűen abbahagyhatatlan. Legközlebb azonban kipróbálom berácsozás és reszelt sajttal való megszórás nélkül is.

Cottage cheese bites

Hozzávalók 60-65 db-hoz:
60 dkg liszt
25 dkg puha vaj
1 tojás
25 dkg túró
2 tk só
0,5 dl tej
kis pohár tejföl, vagy görög joghurt (175 gr)
kb. 10 gr szárított élesztő
csipet cukor
1 tojás a kenéshez + reszelt sajt a tetjére

A vajat a liszttel elmorzsolom, majd fészket készítek a vajas lisztből és ide teszem a többi hozzávalót. Közepesen kemény tésztát gyúrok, majd legalább 2 órára hűtőbe teszem pihenni, de lehet egy éjszakát is. Ez után ujjnyi vastagra nyújtom, éles késsel berácsozom a tetejét és 4,5 cm-es pogácsákat szaggatok, sütőpapíros tepsire teszem őket szellősen és 30 percet pihentetem. A sütőt 220 fokra melegítem. Mielőtt betolom a sütőbe megkenem a tetejüket felvert tojással és megszórom reszelt sajttal. 15 perc alatt készre sütöm. Én az első 10 perc után 200 fokra visszavettem a hőmérsékletet, nem akartam, hogy a sajt megégjen a tetején.

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Most már itthon is kapható görög joghurt :-)

Gyönyörűek lettek!

Azt meg nem is akarom látni, hogy ilyenkor 17 fok van :-)

á la carte kulinaria írta...

Imádom a juhtúros pogácsát!!! Lehet sütök is ma, úgy megkívántam.

Chef Viki, a Danone-ra gondolsz? Láttam a reklámot, megörültem, gondoltam veszek. Hááát, natur pl nincs, én csak kekszeset meg epreset láttam és finom, nagyon is, de köze sincs a göröghöz. Szerintem. Sajnos. Neked milyen tapasztalatod van ? nagyon keresnék nem drágán itthon is...

Névtelen írta...

Szia!
Légyszi, nézz be hozzám!

Ms. Poppy írta...

Szia!
Van nálam valami a számodra, nézz majd be!

Szilvai írta...

A Culinarisban lehet szűrt görög johurtot kapni (Kolios) aranyárban, 1 liter 1800 Ft.

Szilvai írta...

Van kisebb is!

á la carte kulinaria írta...

Ha van egy kis időd, amjd kukkants be hozzám!
http://alacarte-kulinaria.blogspot.com/2010/01/kreativ-blogger-dij.html

Ági írta...

Ezt a receptet én is megjegyeztem. Nagyon fincsi lehet.
Úgy látom elfoglalt vagy mostanában, de kérdeznék tőled valamit, ha van kedved játszani:
http://agianyu.blogspot.com/2010/01/mit-rejt-taskam-jatek.html

orlando írta...

αυριο θα το δοκιμασω !!!

zouzouna írta...

Ez valami isteni lett! Koszi a receptet!
Tegnap sutottem es mar epphogy van belole! Igazad van, abbahagyhatatlan!
Nem tudom Kretan van-e lengyel, vagy orosz minimarket, en ott talalok mindig igazi turot es tejfolt. Probald ki, hatha nalatok is van. Finom a gorog joghurt, de azert nekem a tejfol meg mindig jobban izlik:)

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP