Mágnás diós pite

2010. március 20.

Tegnap reggel eszmecserét folytattunk N.-el, hogy mi is legyen az ebéd. Majd mintegy mellékesen megjegyezte, hogy mostanában nem sütök olyan jókat, mint régen. Olyan diósakat, lekvárosakat, pitéket stb. . Az tény, hogy mióta elköltöztünk és vadiúj sütőm van még a jólbevált süteményeimnek se lesz olyan íze, mint ahogy megszoktuk, hiába készítem őket ugyanúgy mint eddig. Úgy néz ki a megszokott ízekhez a régi sütőm kellene. És rájöttem még valamire. N. imádja a régi, nagymamás magyar sütiket. Épp ezért mikor megláttam pár nappal ezelőtt Tündérnél a mágnás diós pitét, tudtam, hogy N. imádná. Az én receptemben ötvöztem a Váncza féle és a Tündérnél talált pitét. Sütés közben egyébként azon gondolkoztam, hogy ez sütemény tulajdonképpen a diós kosárka pite változata.
Langyosra hűlés után én már teszteltem és isteni lett, ízre a diós kosárkát juttatja az eszembe. N. még nem ért haza a munkából, de 100%, hogy imádni fogja, mert a kosárka az egyik nagy kedvence.


Walnut pie

Hozzávalók egy 28×28 cm-es tepsihez:
30 dkg liszt
15 dkg puha, szobahőmérsékletű margarin
1 tk sütőpor
1 citrom lereszelt héja
1 egész tojás
1 ek tejföl

A töltelékhez:
4 tojásfehérje
1 cs vaníliás cukor
20 dkg porcukor
20 dkg darált dió
5-6 ek lekvár (én a saját sárgabaracklekváromat használtam)

1 tojás a kenéshez

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és folpackba csomagolva a hűtőben pihentettem kb. másfél órát. Ez után a 2/3-át kinyújtottam és egy sütőpapírral bélelt tepsi aljába simítottam, úgy hogy körbe-körbe kb. fél cm vastag pereme legyen felfelé. Megkenem a tésztát a lekvárral.
A töltelékhez felverem a tojásfehérjét, majd hozzáadom a porcukrot és továbbverem. Ha kész a cukros tojáskrém beleforgatom a darált diót, majd az egészet a lekvárral megkent tészta tetején szétkenem.
A maradék 1/3-ad tésztát kinyújtom és derelyevágóval vagy simán késsel 1 cm széles csíkokat vágok belőle és berácsozom vele a tölteléket. A rácsozatot felvert tojással megkenem.
180 fokra előmelegített sütőben 30-40 percig sütöm.

10 megjegyzés:

Moha írta...

Nagyon szép lett! És mennyivel kevesebb macera,mint a kosárkázás:)

dororthy62 írta...

Ezt a sütit én is nagyon szeretem, szép lett, a fotózás is.:))

Reni írta...

Iszonyat jól néz ki! benyomnék én is néhány kockával. Imádom ezeket a "nagyis" sütiket :]

Névtelen írta...

Szia! Azt elárulnád nekem, hogy milyen betűtípussal készült a fejlécedben a fahéj és feta felirat?

Köszönöm! M

Viktoria írta...

Moha, valóban sokkal egyszerűbb és gyorsabb, mint a kosárkázás.
Dororthy, köszönöm.
Reni, ha tudnád... Már el is fogyott!

Viktoria írta...

Kedves Névtelen - M,

A picnik nevezetű online képszerkesztőt használtam. Ott is a Joyful Juliana nevezetű betűtípust aminek a designere Kimberly Geswein.

szepyke írta...

Nekem a süti is tetszik, meg a betű is, úgyhogy veszek két darabot. Sütit! Betűt most nem kérek!:)))

Latsia írta...

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok az egész Családodnak, szeretettel Klári

Nelli írta...

Nagyon finom süti, az egyik kedvencem.:-)

Viktoria írta...

Nelli,
én is nagyon szeretem! Jó szaftos süti és csak úgy eteti magát!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP