Pain aux raisins - Vaníliakrémes - mazsolás csigák

2011. szeptember 24.

A kakaós csiga után ez a kedvencem. Itt néhány pékségben Dán csiga néven fut és mindig veszek belőle, ha látom.
Azt kell, hogy mondjam tegnap megalkottam életem eddiggi legjobban sikerült péksüteményét. Fenséges lett!!!! A tészától féltem kissé, merthogy hajtogatott élesztős-vajas tészta, de így utólag belegondolva kár volt. Egyszerűen isteni lett a tészátja. A vaníliakrémmel kicsit csaltam, ugyanis nem én főztem hozzá a vaníliás cukrászkrémet, mert nem bírom amikor egy krém tojástól "szaglik", így vettem egy tasakos vaníliás cukrászkrémet és azt kevertem ki hozzá a zacskón lévő leírás szerint. De szerintem ez semmit nem csökkentett a finomságán. Én még langyosan megettem kettőt uzsonnára.

Pain aux raisins

Hozzávalók 8-10 csigához (4 személyre) a tésztához:
25 dkg liszt
150-170 ml langyos tej
3,5 dkg cukor
6 gramm szárított élesztő
12,5 dkg hideg vaj vagy margarin

Krém:
Tasakos vanílás cukrászkrém
vagy
házilag főzött vanílás cukrászkrém. Kinek mi a szimpatikus.

mazsola

1 tojás sárgája és 1 ek tej a kenéshez

felmelegített baracklekvár a fényes glazúrhoz

A lisztet, a cukrot és az életszőt egy tálban összekeverem. A langyos tejet beleöntöm, nekem kellett mind a 170 ml (lisztfüggő) és bedagasztom. Közepesen kemény tészát kapunk. Folpackkal lezárom a tálat és duplájára kelesztem.
Amíg kel a tészta két sütőpapír között vékony négyzetté nyújtom a hideg!!! vajat és visszatesszem a hűtőbe amíg megkel a tészta.
Ha megkelt kiütöm belőle a levegőt és kinyújtom négyzetté. A közepére helyezem a kinyújtott vajat és mind a négy szélét ráhajtom, majd téglalappá nyújtom. Ezt úgy hajtom össze mint egy üzleti levelet. A rövidebb vége felől felhajtom a harmadát, majd ráhajtom felülről a harmadik harmadot. Hűtőbe teszem egy órára pihenni, majd kiveszem és a rövidebb felével magam felé fordítva, a hajtással felfelé nézve, téglalappá nyújtom és üzleti levél szerűren összehajtom. Megint hűtő és pihentetés. 2-3 alkalommal még megismételem. Éretlem szerűen a nyújtásokkor a konyhapultot/deszkát lisztezzük.
Az utolsó pihentetés után kinyújtom kb 30×35 cm-es téglalappá, megkenem a vaníliakrémmel és jó alaposan megszórom mazsolával. A rövidebb oldalánál fogva feltekerem és 2,5-3 cm széles szeleteket vágok belőle egy jó éles késsel. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket jó szellősen, majd letakarom és szobahőmérsékleten 45-60 percig kelesztem.
180 fokra előmelegítem a sütőt. A csigákat megkenem tejjel elkeveret tojássárgával és 20-25 percig sütöm amíg szépen meg nem pirulnak.
Felmelegítem a baracklekvárt (ha darabos akkor előtte botmixerrel pürésítem) forrásig, majd egy ecsettel a még langyos csigákat megkenem vele.
A kibírjuk akkor még várunk egy kicsit, ha nem akkor rögtön befalunk belőle egyet.

Pain aux raisins 

8 megjegyzés:

Anazar írta...

Ezek valami csodásak!!

Agni írta...

Hűha ez igen! Elszórakozik vele az ember egy napot. Melyik az a cukrászkrém itt nálunk amit használtál? Érdekesnek tartom azt is, hogy az élesztős kelt tésztát kelesztés után még a hűtőben gondolkoztatjuk..igazi pihent agyú francia cukrászdolog:) Ki fogom próbálni, igaz a fiúk megtiltották az édességek készítését, de nem fogok szótfogadni:) Gratula neked ezért!

Viktoria írta...

Anazar,
köszönöm :)! És az ízük....

Viktoria írta...

Ágni,
A ΓΙΩΤΗΣ-nak az a cukrászkrémjét amire az van írva, hogy cukrászkrém és alatta, hogy vanília ízű. Egy kicsit sötétebb kék az csomagolás alapszíne és egy torta van rajta, eper díszítéssel. 400 ml tejet ír az elkészítéshez.
A fiúkra meg ne hallgass!!! Kell néha egy kis édesség!
Az biztos, hogy nem gyorsan elkészíthető a tésztája, de megéri. És egyébként a hajtogatások közötti pihentetéskor a hűtőben is kelt minden hajtogatás között a tészta egy kicsit.
Ha rászántad magad, majd számolj be, hogy milyen lett.

Agni írta...

Ok, köszi majd neki fogok esni mert nagyon szeretem én is! Aztán a fogyikúra utána:)

vilaboa írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Comonacasa írta...

Finom recept.
Szerettem tudni, hogy a blog is nagyon szép.
Kisses

Delish írta...

ugorj át hozzám, ha van kedved, köszi!
http://bakaorsi-delish.blogspot.com/2011/10/gyerekkori-kedvenc-eteleim.html

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP