Almás és pizzás párnácskák

2009. január 21.

Ezeket az egyszerű és gyorsan elkészíthető falatkákat még december eljén készítettem és le is fotóztam őket azzal a céllal, hogy ha egyszer lesz bátorságom gasztroblogot birtokolni akkor majd posztolhassam őket. Tulajdonképpen semmi különleges és frappáns nincs bennünk, egyszerűen csak finomak.

Kell hozzá (5-5 darabhoz):
leveles tészta
1 nagy vagy 2 kisebb alma
1 ek cukor
1 ek vaj
fahéj
bacon és sonka
reszelt sajt
paradicsom
ketchup és mustár
1 tojás
porcukor a szóráshoz


Az almát meghámozzuk és apró kockákra vágjuk. A vajat felolvasztjuk egy serpenyőben, rászórjuk az almát, a cukrot és ízlés szerint fahéjat és egy pici vizet. Az almát puhulásig pároljuk, akkor jó, ha egy kevés cukros szirup is marad alatta. Langyosra hűtjük.
A leveles tésztát felengedjük és kinyújtjuk és kb. 10 cm-es korongokat szaggatunk belőle.
A korongok felére almát kanalazunk, félbehajtjuk és körben villával összenyomkodjuk a szélét. Tojással megkenjük és a tetjén 1 cm-es bevágást ejtünk.
A korongok másik felét megkenjük ketchup és mustár keverékével, rászórunk egy kevés csíkokra vágott bacont és sonkát, egy fél szelet paradicsomot és egy kevés reszelt sajtot. A korongot félbehajtjuk, villával összenyomkodjuk a széleket, tojással megkenjük és rszelt sajttal megszórjuk.
Sütőpapíros tepsire helyezzük őket és 200 fokon kb. 20 percig sütjük őket, amíg szép színt nem kapnak. Az almásakat porcukorral megszórjuk.


Egy kicsit az itt kapható leveles tésztáról:
Itt Görögországban sok féle leveles tésztát lehet kapni, annak köszönhetően, hogy sok minden készül belőlük. A kínálatban van az egészen vékonytól a vastagabbig attól függően, hogy mit akarunk készíteni belőle. Ami nekem biztos mindig a mélyhűtőmben az a pitéknek, croissantnak, ízes levélnek való fajta. Két féle változatban van csomagolva. Az egyikben 2 db 40×30 cm-es, 3mm vastagra nyújtott lap van felgöngyölve. A másikban ugyanez a tészta van ám 2×10 db-os csomagban 10 cm átmérőjű korongokként. Nagyon egyszerű velük dolgozni, én imádom őket. Ha leveles tésztára van szükségem általában ezt használom.


2 megjegyzés:

Palócprovence írta...

Én is nagy barátja vagyok a leveles tésztának, Krétához pedig szép emlékek fűznek. A blogod címe igazán frappáns! :)

Viktoria írta...

Az igazság az, hogy nagyon szeretem a leveles tésztát, de nagyon időigényes és amikor próbáltam, nem sikerült olyanra mint szerettem volna, így megmaradtam a készen kapható változatnál. Hát a blog címe érdekes kérdés. Sokat gondolkoztam mi legyen míg olyan étel és hozzávaló mellett döntöttem ami nagyon is jellemző az országra ahol élek.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP