Kifli

2009. április 12.

Imádom a kiflit. Itt csak álmodozhatok róla, hogy bemegyek a pékségbe és kiflit veszek. Zsömlét is csak egy-két helyen lehet kapni. Már rég óta terveztem, hogy kiflit sütök, de valami mindig közbejött. Tegnap este azonban bedagaszottam, megkelesztettem, formáztam és éjjelre a hűtőbe tettem, hogy még egyszer megkeljen. Így lett, hogy ma reggel friss, ropogós, puha, langyos kiflit reggeliztünk. A recepthez ismét kipróbáltam egyet a liszt körképben található lisztek közül a dagasztáshoz valót. A receptet Gesztenye blogján találtam, bár picit változtattam rajta köszönet érte.

Swirl

50 dkg liszt
5 dkg olvasztott vaj
1 cs szárított élesztő
2,5 dl tej
2 mk só
1 mk cukor

A lisztet, tejet és a vajat meglangyosítom. A lisztre rászórom a cukrot, a sót, az élesztőt és elkeverem őket. Végül hozzáadom a tejet és a vajat, majd hólyagosra dagasztom. Ha kész lisztet szórok alá és a tetejére is, letakarom, duplájára kelesztem. Kinyújtom kerekre és egyenlő háromszögeket vágok belőle. A háromszögeket a hosszabb oldalánál kezdve feltekerem és kifili formára hajlítom őket. Sütőlemezre tesszem a kifliket szellősen, letakarom és ismét megkelesztem. A sütőt 200 fokra előmelegítem, megkenem a kifliket vízzel és kb. 15 perc alatt készre sütöm őket.
Én tegnap este készítettem el a kifliket, a második kelesztés éjszaka történt a hűtőben, ma reggel pedig megsütöttem őket. Ha így teszünk, akkor reggel a hideg sütőbe tegyük a kifliket és 200 fokon süssük őket kb. 20 percig, de folyamatosan ellenőrizzük nehogy megégjenek.

1 megjegyzés:

Lindus írta...

Nagyon szimpik lettek a kiflik. Egyáltalán nem lehet Nálatok kiflit kapni? Van ennek valami oka, vagy egyszerűen a görög nem szeretik?

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP