Tzatziki - Τζατζικι

2009. május 16.

Utálom az uborkát, illetve nem én, hanem a gyomrom, de nem minden formában. Kovászos, ecetes, savanyú és csalamádé formában imádom. Nyersen azonban nem bírom megenni. Uborkasalátaként, szendvicsfeltétként stb., szóba se jöhet. Egyetlen kivétel ez alól a tzatziki. Talán azért mert a saláta-mártogatós másik alapja a joghurt, és a joghurt valószínű segít a gyomromnak elviselni a nyers uborkát. Én nyáron szeretem leginkább, mivel hűsítő és frissítő hatásúnak tartom. Bár talán a fokhagyma miatt kicsit oda figyelni, hogy ne randevú előtt vagy alatt együk.

τζατζικι - tzatziki

Hozzávalók egy kis adaghoz:
20 dkg sűrű görög joghurt
10 dkg kígyóuborka
1-2 gerezd fokhagyma
só, bors
citromlé, olívaolaj


Ha nincs görög joghurtunk ami sokkal sűrűbb a magyar joghurtnál, és nem tudunk görög joghurtot szerezni, akkor a Mo.-n kapható joghurtot egy tiszta vízben kiforralt pamutkendőbe tegyük a mosogató fölé csöpögni kb. 2 órára. A tiszta vízben kiforralás azért fontos, mert ha mosógépben mossuk ki a kendőt akkor is tiszta lesz, de lehet, hogy a joghurt a csöpögés alatt átveszi az öblítő vagy a mosószer illatát, rosszabb esetben az ízét. És hát valljuk be nem túl étvágygerjesztő egy mosószertől illatozó, esetleg mosószer ízű saláta.
Az uborkát megmossuk és a kislyukú sajtreszelőn lereszeljük. Ha friss, fiatal az uborka akkor a héjával együtt. Picit megsózzuk, hagyjuk, hogy levet eresszen és kicsavarjuk. Hozzákeverjük a joghurthoz, majd adunk hozzá egy nagy vagy két kisebb gerezd áttört fokhagymát (ha valaki még fokhagymásabban szereti akkor még lehet hozzá tenni). Sózzuk, borsozzuk, kb. egy teáskanálnyi citromlevet és ugyanennyi olívaolajat adunk hozzá. Az egészet jól összedolgozzuk, kóstoljuk, hogy jó-e. Ha igen fogyasztás előtt érdemes egy órát a hűtőben érlelni, az ízek összeérése végett.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na hát ez volt ez első recept amit kipróbáltam erről a blogról!:) És nagyon finom:)
Először amikor megcsináltam elsóztam, meg elfokhagymáztam, de másodszorra nagyon jó lett!:)

Viktoria írta...

Kedves Névtelen,
örülök, hogy ízlett:)). Én rendszeresen készítem a múltkor mégis sótlan lett, az mondjuk a jobbik eset, mert azon könnyen lehet segíteni. A fokhagymával pedig óvatosan kell bánni, mert már 1 gerezd is elég erőteljes ízt ad neki.
Remélem mást is kipróbálsz majd és az is sikerülni és ízleni fog.

Névtelen írta...

Probald ki a friss uborkat ugyanilyen formaban enni, azaz, miutan lekarikazod az uborkat es lesozod, allni hagyod egy ideig es kicsavarod, igy mar nem lenne szabad gyomorgondot okoznia. Remelem ezzel a metodussal ujra elvezheted az uborkat.

Viktoria írta...

Kedves Névtelen,
köszönöm az ötletet, már próbáltam, de nem működik.
Friss uborkát, csak a tzatzikiben tudom megenni, abból se sokat egyszerre.
Nekem marad a többi változat a kovácszos és a csemegeuborka, valamint a csalamádéban lévő.
Már megszoktam, nem hiányzik.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP