Húsos canelloni

2009. július 14.


Volt már egy próbálkozásom a canellonival, akkor a legegyszerűbb sonkás-sajtos változatot készítettem el. Nagyon jól sikerült, így ezen felbuzdulva most a húsos változat került sorra. Ez még finomabbra sikerült, mint az egyszerű sonkás-sajtos.

Canelloni with minced meat

Kell hozzá:
12 db canelloni (én a Barilla félét veszem)
50 dkg darált hús
2,5 dl paradicsomszósz
0,5 dl vörösbor
oregano, só, bors, őrölt szerecsendió
1 fej hagyma
olívaolaj
1 marék reszelt sajt

a besamelhez:
7 dl tej
7 dkg vaj
5 dkg liszt
szerecsendió, só
2-3 marék reszelt sajt a szóráshoz

A canellonikat forrásban lévő vízbe dobom és 3-4 percig előfőzöm, szorgosan meg-megkeverve nehogy leragadjon. A főzővizet leöntöm róla és hideg vizet engedek rá.
A besamelhez a vajat felolvasztom, beleszórom a liszet és világos rántást készítek, amit habverővel folyamatosan keverve fokozatosan felengedek a tejjel és addig keverem amíg felforr és besűrűsödik. Leveszem a tűzről, sózom és szerecsendióval ízesitem.
A húsos raguhoz a hagymát apróra vágom, olívaolajon megfuttatom. Ráborítom a husit és átpirítom. Felöntöm a paradicsomszósszal, a borral, sózom, fűszerezem és addig rotyogtatom amíg kicsit besűrűsödik a szósz. Ekkor a kész besamelből hozzákeverek 2-3 evőkanálnyit + 1 marék reszeltsajtot.
Egy tűzálló tálat picit kiolajozok és egy nagyon vékony réteg besamelt kenek az aljára, amit megszórok egy kevés reszelt sajttal. A picit előfőzött canellonikat megtöltöm a húsos raguval és lazán egymás mellé fektetem őket, úgy hogy kitöltsem a tálat mindenhol. Ha a tálban van az összes töltött canelloni a tetején elsimítom a megmaradt besamel szószt és megszórom reszelt sajttal. 190 fokon 25-30 percig sütöm amíg szép aranszínű lesz a teteje.
Tálalás előtt tegyük hűvös helyre úgy 20 percre, különben lehetetlen szépen kiszedni.

Tipp a canellonik töltéséhez: a canelloni mindkét végén lyuk van, így elég nehéz megtölteni őket úgy, hogy ne égessük meg magunkat a szósszal; főleg elég nehéz őket teljesen megtölteni, mert az egyik oldalon töltjük, a másik oldalon meg kifolyik a szósz. Elővettem egy evőkanalat és egy tányérra tettem. A canellonit beleállítottam az evőkanálba, így az alját elzártam. Az egyik kezemmel tartottam a canellonit, a másik kezemben lévő kiskanállal feltöltöttem és úgy tettem be a tálba, hogy felülről tatottam az egyik kezemmel, a másikkal meg megemeltem az evőkanállal együtt és egy gyors mozdulattal belefektettem a tálba.

10 megjegyzés:

Reni írta...

cannelonin már én is régóta gondolkozom. egyszer már készítettem (én is húsos raguval), de akkor még a blogom nem létezett :)

azért esek neki ilyen nehezen, mert sajátkészítésű tésztából akarom készíteni, és tésztagép nélkül elég kemény meló szép vékonyra nyújtani. legalábbis nekem :)

szepyke írta...

Én is csináltam már, de nem főztem meg a tésztát, hanem jó sok szószt tettem rá, és úgy megfőtt sülés közben. Lényegesen könnyebb a tésztával dolgozni, mint amikor már meg van főve és nyaklik össze-vissza.
Reni a Tescoban 3000 körül adják a tésztagépet, bár fajtát nem tudok. Én is álltam és néztem, hogy vegyek e, de aztán úgy döntöttem, hogy nem veszek, mert már nem tudnám hova tenni.Van valamilyen kiválasztott géped?

Chef Viki írta...

Ez tök jól néz ki!!!

Szepy ötlete jó, a lasagne-t szoktam hasonlóan, bő lére eresztve, fővetlen tésztával készíteni :-)

Reni írta...

én a lasagnet is házitésztából csinálom, azt alapból nem kell megfőzni, mert az eleve nem száraz.. :) igen ám, de én speckó gépet akarok, amivel nem csak nyújtani lehet, meg nem csak metéltet lehet vele készíteni, hanem mondjuk spagettit is :)

Viktoria írta...

Reni, a saját készítésű tésztán már én is gondolkoztam, de eddig még mindig a gyorsabb megoldág győzött.

Szepyke,az előfőzéssel sem nyaklik a tészta, az a 3 perc pont arra elég, hogy picit elkezdjen puhulni és így nem kell olyan bő lére ereszteni a szószt. Meg arra is jó, hogy a tészta elkezd "nőni", így több szószt tudsz beletölteni.

Süti Bazár írta...

Húú, ez nagyon klasszul néz ki. Isteni finom lehet ... Jó kis mediterrán fogás. :))

Vica írta...

Szia! Mostan nagyon jót tudnék enni belőle...gondolom nem maradt:) Elárulod, hogy a sonkás-sajtos változatot hogyan készítetted?

Viktoria írta...

Vica,
Vettem szeletelt füstölt pulykasonkát és rendes eidami sajtot szeletben. minden egyes sonkára tettem egy szelet sajtot, feltekertem és belecsúsztattam a canelloniba. De a blogomra is feltettem, ha a címkékben a pasta-ra kattintasz kidobja.

Vica írta...

Szia!
Köszönöm, keresésnél valamiért nem dobta ki:)

erős ildikó írta...

Csodálatos: az ízek harmóniája és az étel külseje is!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP