Oreo cookies fagylalt

2009. július 26.

Rengeteg fagylaltot eszünk. Télen-nyáron, nem számít hány fok van. Szerencsére a legtöbb görög zaharoplasztio-ban (cukrászdában) finom, főzött fagylaltot árulnak, így bármikor hódolhatunk a fagyi élvezetének. Mióta gasztroblogokat olvasok egyre jobban érdekelt a házi készítésű fagylalt, azonban nincs fagyigépem és nem is akarok venni. Rájöttem aztán, hogy a nélkül is lehet házi fagyit gyártani. Egyik kedvencünk a kekszes/cookie-s fagylalt. Tegnap reggel áttúrtam érte az internetet, elolvastam kismillió receptet és mint ahogy azt előzőleg sejtettem, az alap vaníliafagylalt és abba keverik bele az ízesítőt, vagyis a kekszet. Az olvasottak alapján megalkottam az enyémet. Íme életem első saját kezűleg készült fagylaltja, ami pontosan olyan lett amilyennek lennie kell egy cookies fagyinak!

oreo cookies ice cream

250 ml zsíros tej
250 ml tejszín 35%-os
6 ek porcukor
3 tojás sárgája
fél vaníliarúd
6 db oreo keksz

A vaníliát félbevágom, kikaparom a belsejét. A kikapart rudat és a magokat hozzáadom az előzőleg egy vastag aljú lábosba öntött tej+tejszín keverékéhez. Felforralom és leveszem a tűzről. A három tojás sárgáját habos-fehérre kevertem a porcukorral, majd folyamatos keverés mellett hozzáadok 1 bögrényit a felforralt tej+tejszínből, hogy kiegyenlítsem a hőmérsékletét. A tojásos-tejes masszát hozzáöntöm a maradék tej+tejszínhez és alacson hőfokon állandó keverés mellett addig főzöm amíg szósz állagúra nem sűrűsödik, vagyis a fakanál hátulját szépen bevonja és ha az ujjunkkal egy csíkot húzunk a közepén akkor a két széléről már nem fut össze a szósz. Akinek van hőmérője: 76-82 fokos ekkor a szósz. Ha kész azonnal átöntöm egy hő és fagyás álló műanyag dobozba, amit hideg vízbe állítok és még kevergetem egy kicsit, hogy gyorsabban hűljön. Ha kicsit lehűlt fagyasztóba teszem kb. 3 órára, majd 30 percenkét (4-5 alkalommal) kiveszem és kézimixerrel alaposan átkeverem. Az utolsó átkeverés után adom hozzá a kekszet, amihez 4 db-ot blenderrel darabosra őrlök, 2 db-ot pedig kézzel kisebb darabkákra tördelek. A kekszet csak lazán beleforgatom, hogy mindenhova jusson és végső fagyasára teszem ami nekem kb. 2,5 órát vett igénybe.

oreo collage2

Oreo kekszet Magyarországon ha jól tudom a Culinaris-ban lehet kapni, de más keksszel is lehet helyettesíteni.

6 megjegyzés:

Gasztroboszi írta...

Nagyon fincsi lehet! Gyönyörűen néz ki!!! Én még sohasem csináltam itthon fagyit, nincs fagyigépünk, de ezek után ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy én is kísérletezzek itthon valamit! :)

Dög írta...

nem semmi!! :)))

Viktoria írta...

Gasztroboszi, most már tudom megéri a kísérletezést. A legtöbb munka az alapkrém megfőzésével van, kb. 15 perc aztán meg a fagyasztó dolgozik rajta és párszor át kell keverni.

Dög, köszönöm :)

Reni írta...

Nagyon tetszik! Imádom ezt a kekszet, mindig nyaralások alkalmával veszem itt-ott :)

Viktoria írta...

Hát ahogy én olvastam elétrő vélemények vannak erről a kekszről. Sokan csak az amerikaiak őrületének tartják. Sokaknak nem ízlik, és mások imádják, köztes út nincs. Én is imádom!

Kata írta...

A rokonaim jöttek hozzánk, és egy ilyen csomagolás volt az autóban; azt mondták, hogy a Müller drogériában vették.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP