Ribizlis mini torták

2009. augusztus 30.

Már többször tervbe vettem, hogy elkészítem ezeket a mini tortákat, de mivel a szinte minden sarkon fellelhető cukrászdákban isteni kicsi tortákat árulnak, eddig az egyszerűbb megoldás győzött. Elmentem és megvettem. Elég rég készítettem édességet, így úgy gondoltam ma kipróbálom. Nem túl édes, hűs, frissítő nyári édesség.

Mini red currant tarts

A tortácskákhoz:
10 dkg liszt
5 dkg puha vaj
4 dkg porcukor
1 tojás sárgája
1 mk sütőpor

A krémhez (én az alábbi mennyiség felét csináltam):
3 dl tej
3 tojás sárgája
2,5 dkg liszt
5 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor

Gyümölcs tetszés szerint a tetejére

A tésztához valókat összegyúrom és hűtőben pihentetem 1 órát. Kinyújtom, köröket szaggatok belőle és kibélelek vele 10 kosárkaformát. Mindegyik tészta tetjére sütőpapírt teszek, száraz babot öntök bele, majd 180 fokon 10-11 perc alatt vakon kisütöm.
A krémhez a tojássárgákat a cukorral fehéredésig verem, elkeverem benne a lisztet. A tejet felforralom és merek belőle a tojáskrémbe, hogy kicsit átmelegedjen, majd az egész tojáskrémet beleöntöm a tejbe és közepes lángon, folyamatos keverés mellett besűrítem. Vigyázzunk ne forrjon.
A krémet beletöltöm a formákba és tetszőleges gyümölcsöt szórok a tetejére. Hűtőbe teszem 2-3 órára, hogy teljesen lehűljön.

3 megjegyzés:

Belly írta...

HHHHHŰŰŰŰŰŰ,de jól néznek ki,bizti finom!

erős ildikó írta...

Nagyon ínycsiklandó lett. Mifelénk már alig van ribizli, pedig én nagyon szeretem...

Viktoria írta...

Belly, nagyon finom-könnyű édesség!

Napmátka, itt sincs ribizli, mélyhűtöttet vettem. És soha nem is volt. Itt csak a mélyhűtve láttak még eddig az emberek ribizlit. Nem termesztik :(, pedig én nagyon szeretem.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP