Feketeerdő torta

2009. szeptember 17.

Az áprilisi házasságkötéssel nem csak feleség lett belőlem, hanem rögtön keresztanyává is váltam. A férjem ugyanis kb. 9 és fél évvel ezelőtt keresztapukája lett egy kislánynak. A kislány közben felcseperedett és most kis-nagylány korban van, vagyis 11 éves lett szeptember 11-én. Aznap nem tudtunk elmenni és megünnepelni az eseményt, de tegnap pótoltuk az elmaradást. Az ajándék mellett tortát is vittünk amit én sütöttem neki. Azt hiszem ez a torta lett életem első tényleg tortának kinéző tortája. A recept kedvenc görög cukrászomtól való, most sem csalódtam benne.

Black forest cake 2

A piskótához:
5 tojás
10 dkg cukor
10 dkg liszt
3 dkg kakaópor
1 mokkáskanál sütőpor

A sziruphoz:
5 dkg cukor
5 dkg víz
3 dkg meggylé (ha csak felnőttek eszik lehet, rum, pálinka vagy meggylikőr)

A töltelékhez és a díszítéshez:
meggydzsem
15-20 dkg meggybefőtt
6 dl tejszín 35%-os, jól behűtve
6 dkg porcukor
kb. 5 dkg étcsokoládéforgács

Először megsütöm a kakaós piskótát. A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. A tojássárgákat a cukorral fehéredésig habosítom, majd a felvert tojásfehérjébe forgatom. A lisztet, a kakaót és a sütőport átszitláom, majd a tojásos habba forgatom. Az egészet egy 20 cm-es vajazott-lisztezett tortaformába öntöm és 180 fokon kb. 20-25 perc alatt készre sütöm. Ha kész azonnal rácsra borítom, úgy hogy a torta teteje legyen alul és kihűtöm. A csokoládéforgácshoz, vettem egy tábla étcsokit, behűtöttem, majd zöldség hámozóval "hámozni" kedztem és így lett a csokiforgácsom.
A sziruphoz a cukrot és a vizet 2 percig forralom, hozzáöntöm a meggylevet és hűlni hagyom.
A jól behűtött tejszínt a porcukorral kemény habbá verem, ebből egy keveset félreteszek a habrózsákhoz.
A piskótát 3 részre vágom. Az alsó tortalapot megecsetelem a meggyes-cukros sziruppal, vékonyan megkenem meggydzsemmel, megszórom meggyel, majd rákenek egy réteget a felvert tejszínből, erre jön a második lap amit szintén sziruppal ecsetelek, meggydzsemmel kenek, meggyel szórok és tejszínhabréteggel kenek meg. Végül befedem a harmadik lappal. A torta oldalát körben és a tetejét egyenletesen bevonom tejszínhabbal, majd az egész tortát megszórom étcsokoládéforgáccsal. A tetejét tejszínhabrózsákkal díszítem és mindegyik rózsára egy meggyszemet ültetek.

Black forest cake 1

A tortáról szeletelés után nem készült kép, de szinte az egészet elpusztítottuk kb. 10 perc alatt. Könnyű, nem émelygős torta.

6 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Azt elhiszem, hogy rögtön elfogyott, ez a kedvenc tortám!!!

Vica írta...

Szééép:) Mondanám, hogy küld fény post (amúgy köbükisen)...de hát ha már elfogyott, akkor ebből kimaradok.

Névtelen írta...

Gyönyörű!!!
És biztos finom is...

Tünde

Chef Viki írta...

A kedvencem...

Gyönyörűséges!

Viktoria írta...

Hát ez a torta tényleg jól sikerült. Bár eddig még csak olyan tortával próbálkoztam ami csokimázzal kellett bevonni és a dolog mindig ott bukott meg. Valahogy a csokimáz nem az én műfajom, soha sehogy nem sikerül :(

Névtelen írta...

nagyon klassz kis torta lett, el tudom képzelni, hogy örült az ünnepelt.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP