Shepherd's pie, legalábbis ahhoz hasonló

2009. szeptember 19.

Ma ezt alkottam. Megfertőzött Gordon Ramsay, vagyis inkább az ő sorozata a Kitchen Nightmares, ami az egyik TV adón látható nálunk hétfőtől péntekig naponta. Annyiszor készítik benne ezt az ételt, hogy nekem is ki kellett próbálnom. A recept nem tőle van. Beírtam a keresőbe, elolvastam 5-6 receptet és megalkottam a sajátomat. Olvasás közben rájöttem, hogy ennek az ételnek annyi féle elkészítési variációja van hozzávalók alapján, mint égen a csillag. Alább az én változatom olvasható, szigorúan répa nélkül, mert a párom csak nyersen hajlandó répát enni.

Shepherd's pie

Hozzávalók egy 21×14 cm-es tálhoz:
35 dkg darát hús (nekem most sertés)
40 dkg hámozott krumpli
só, bors, fahéj, szerecsendió
1 fej vöröshagyma
2 dl sűrű paradicsomszósz
1 dl csirkealaplé
1 marék zöldborsó
0,5 dl tej
2 ek reszelt sajt
olívaolaj

A hagymát apróra kockázom és kevés olajon megfuttatom. Rádobom a húst, fehéredésig pirítom, ekkor mehet bele a zöldborsó, a fűszerek, a paradicsomszósz és az alaplé. Pár perc alatt sűrűre főzöm.
A krumplit felkockázom és sós vízben puhára főzöm, leszűröm. Krumplinyomóval áttöröm, sózom, beleszórom a reszelt sajtot, hozzáöntöm a tejet és simára keverem.
A húsos alapot egy tűzálló tálba öntöm, elegyengetem és a tetején elsimítom a krumplipürét, amit villával kicsit megkapirgálok, majd 200 fokos sütőben kb. fél órát sütöm.

5 megjegyzés:

Reni írta...

Én is Gordon Ramsay hatására gondolkoztam el ezen az ételen... mármint, hogy el kéne egyszer készíteni. Lehet direkt ránk akarja kényszeríteni :)))

Chef Viki írta...

Ilyesmit én is csináltam, kukoricával - Bereznay Tamás ihletésére a Nők Lapjából :-))

Nagyon finom kaja!

mmama írta...

Nem a témához való kérdésem lenne.
Feltehetem ? És ha igen hol ?
Ha nem , megértem.
Köszi a választ.

Viktoria írta...

Mmama,
itt tudsz kérdezni: fahejfeta@gmail.com
Bármit, bármikor :)

mmama írta...

Köszönöm a lehetőséget !
Kérdeztem .

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP