Ravani kókusszal - Ραβανι με ινδικη καρυδα

2009. szeptember 25.

A sok isteni görög sütemény közül ez az egyik kedvencem. Annak ellenére, hogy sziruppal van átitatva a könnyű édességek közé tartozik. Enyhén citromos és kókuszos, csak magában, vagy egy gombóc fagyival isteni nyári édesség.

Ravani with coconut

Hozzávalók a piskótához:
14 dkg liszt
12 dkg kókuszreszelék
10 dkg búzadara
14 dkg cukor
2 dl tej
1 ek sütőpor
4 tojás

A sziruphoz (2 dl-es pohár):
3 pohár cukor
2,5 pohár víz
fél citrom leve és maga citrom

Először elkészítjük a szirupot. A cukrot, a vizet fél citrom levével és magával a kicsavart citrommal együtt felforraljuk és kb. 10 percig gyöngyöztetjük. Átöntjük egy kancsóba vagy tálba és kihűtjük.
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. A sárgáját a cukorral fehéredésig habosítom, hozzáöntöm a tejet, egyneműsítem. A tojásos-tejes keverékhez hozzáadom a kókuszt, a lisztet, a búzadarát és a sütőport, majd adagonként a felvert tojásfehérjét. Vajazott lisztezett tepsibe öntöm és 180 fokon kb. 35 percig sütöm. Ha nagyon sülne a tetejét kb. 25 perc után letakarom alufóliával.
Ha megsült a piskóta, kivesszük a sütőből és a forró piskótát meglocsoljuk azonnal a hideg sziruppal két részletben. Az első felét gyorsan beszívja, a másik felét kicsit lassabban fogja beszívni. Ha beszívta a szirupot megszórhatjuk a tetejét kókuszreszelékkel. Ha kihűlt a süti hűtőbe tesszük és hűtőhidegen tálaljuk.

A szirupos locsolásnál kétféleképp járhatunk el:
1. A forró sütit locsoljuk a hideg sziruppal.
2. A hideg sütit locsoljuk a forró sziruppal.
Ha másképp csináljuk, nem fogja átitatni rendesen a sütit.

Szeptember 26. 2009., UPDATE:
Nem e-túl sok a 3 pohár cukor?
Tudom elég rémisztően hangzik a 3 pohár cukor, de a fél citrom leve és az, hogy magát a kicsavart citromot is beleforraljuk, sokat enyhít az édesség fokán.
Ha csökkentjük a cukor mennyiségét, nagyon vizes lesz a szirup és a süti a leöntés után csak szétázik.
Ha a cukor és a víz mennyiségét is csökkentjük, vagyis kevesebb szirupot készítünk, akkor meg nem lesz elég szaftos és fullasztó élményekben lesz részünk evés közben.

10 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Nem lesz nagyon édes a 3 pohár cukortól? Nagyon helyes a kis pöttyös formád :)

Viktoria írta...

Lúdanyó,
Azt nem mondom, hogy fogyókúrás, de még épp élvezhetően édes. A fél citrom leve és az, hogy magát a kicsavart citromot is beleforralod, sokat enyhít az édesség fokán.
Másrészt, ha csökkented a cukor mennyiségét, nagyon vizes lesz a szirup és a süti a leöntés után csak szétázik.
Ha a cukor és a víz mennyiségét is csökkented, vagyis kevesebb szirupot készítesz, akkor meg nem lesz elég szaftos és megfulladsz evés közben.
Azt hiszem ezt a postba is beleírom, biztos másnak is felmerül majd ez kérdésként.

borzash írta...

micsoda egybeesés, én is írtam ravanis posztot olyan másfél hete, ajánlom figyelmedbe, ez mandulás (az uccsó recept a posztban): http://garum.blog.hu/2009/09/17/madarat_embert_baranyt

a tied is biztosan finom, bár én nem vagyok a kókusz legnagyobb barátja. jó a blogod, szépek a képek is!

Viktoria írta...

Laszlo,
Megnéztem, kipróbálom majd a te recepted is, mandulával is biztos finom!
Én nagyon szeretem a kókuszt, pont azért választott a kókuszos változatát.
Köszönöm a dícséretet!
Ti sem panaszkodhattok, a Ti blogotok is jó! Ahogy nézem Görögország és Kréta fanok vagytok :)

borzas írta...

jól látod. Tomi (Jacues de Molay) Krétán, én Athénban töltöttem viszonylag hosszú időt. ő több darabban, én tömbösítve.

könyvjelzőztem a blogod, tudd :)

Viktoria írta...

Borzas,
Én is, még tegnap felvettelek titekek a kedvenc olvasnivalók közé ;)

Névtelen írta...

Oh istenem! Talán ez az a recept, amik évek óta kutatok. Amikor még régen sokat nyaraltam Görögországban, volt egy süti, bár az péksüti volt és nem szirupos,de hát sziruppal minden csak jobb lehet, és ilyen csupa kókuszos volt. Minél előbb ki fogom próbálni!!! ui.: Mázlista vagy, hogy ilyen gyönyörű helyen laksz. Irigykedek. :-)

Nelli írta...

Meg szeretném kérdezni, hogy ez a mennyiség a kis pöttyös sütőtálra való mennyiség?
Egyszer a blogodban akadtam, erre a tálra és addig nem tudtam nyugodni még fel nem kutattam a magyarországi lelőhelyét.:-)Azóta ezek a kedvenceim.

Viktoria írta...

Nelli,
A képen egy 21,5×14,5 cm-es tál van és ahhoz a receptben szereplő adag felét csináltam.

Van egy nagyobb ilyen tálam is ami 27×19 cm-es. Na ahhoz kell a receptben lévő mennyiség.

Nekem is nagy kedvenceim ezek a tálak. És itt elég olcsón árulják őket.

Névtelen írta...

Szia!
Ha nem szeretném kókuszosan csinálni, akkor helyette mit tegyek bele? Nemrég voltunk Krétán ott ettem ilyesmi sütit, csak ott pici kockákra vágták és a tésztájába apróra vágott csoki volt belekavarva, bőven szirupos volt, de azon a citromot nem igazán éreztem. De nagyon finom volt. Azóta keresek valami hasonló receptet. Volt még egy sütemény, annak gyümölcskenyér formája volt, az is szirupos és kívülről szeletelt mandulával szórták meg. Nem tudod mi lehetett az? Már megsütöttem a pita receptedet, az is nagy sikert aratott itthon!

Előre is köszönöm a segítséged!
Mónika

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP