Banános brownies tiramisu

2009. október 8.

Az úgy kezdődött, hogy tegnap estére vendégeket vártunk, azt tudtam, hogy készítek egy könnyű canellonit, viszont nem tudtam, hogy lesz-e időm a desszertet is összedobni. Aztán úgy döntöttem, hogy lesz ami lesz az édességet is megcsinálom.
Nagyon szeretem a csokis-banános palacsintát, illetve úgy általában a csoki-banán párost és a tiramisut is lecsúszik. Már egy ideje gondolkoztam ezen az édességeni és tengap eljött a napja, hogy el is készüljön.

Brownies-banana tiramisu

Hozzávalók 6 személyre szabott adaghoz:
A brownieshoz:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé
18 dkg vaj
15 dkg cukor
3 egész tojás
9 dkg liszt

A mascarpones krémhez:
25 dkg mascarpone
2,5 dl 35%-os tejszín
5 dkg porcukor

Kell még:
2 dl kávé
2 banán
kakaópor a szóráshoz

A sütőt 160-170 fokra előmelegítem. A csokoládét a vajjal vízfürdő felett felolvasztom. Az egész tojásokat a cukorral addig verem a robotgéppel amíg fehér, sűrű krémes nem lesz, kb. 3-5 perc. Ekkor a tojáskrémet belekeverem az olvasztott csokoládé-vaj szirupba. Végül beleszitálom a lisztet és egyneműsíem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm (kb. 25×30-as) és 25 percig sütöm. Egy perccel se süssük tovább, akkor jó, ha a tetejét megérintjük és úgy érezzük még sülnie kellene. Ha tovább sütjük csak kiszárad! Sütőpor nem kell a sütibe és a tojásokat is szétválasztás nélkül habosítjuk a cukorral! Most arra törekedtem, hogy sülés után kb. 1,5 cm magas legyen, tehát ha úgy néz ki, hogy épphogy elterül a tésztamassza vékonyan sütés előtt akkor jó. Ha kész kiveszem és hagyom kihűlni.
A krémhez a mascarpone-t a porcukorral habosra verem. Ugyanezt teszem a tejszínnel is és a két krémet lazán egybeforgatom.
Lefőzök egy dupla espressot, valamint a banánokat felkarikázom.
Ha kihűlt a brownies, a pohárkával amibe töltöm 12 db karikát szaggatok. Mindegyikpohár aljára teszek egy brownie karikát és meglocsom egy kevés kávéval, erre jön egy réteg banán, egy réteg krém, majd a másik brownie karika, locsolás, banán, krém és végül megszórom kakaóporral. Hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek. Persze lehet simán tálban is csinálni, de én jobban szeretem a pohárkából kanalazni.
A pohár 8,5 cm átmérőjű és 6 cm magas.
A brownieból maradt egy kevés, de az magában ma reggel elfogyott.
A végeredmény a banános brownies tiramisu pedig igencsak jó eredménnyel vizsgázott.

7 megjegyzés:

szepyke írta...

A banánt nem szeretem, de a képeidet igen. Úgyhogy jöttem, dicsérem a képet!:)))

Viktoria írta...

Szepyke,
Köszönöm:)
Szerintem más gyümölccsel is megpróbálhatod, mint pl. eper (bár annak most nincs szezonja) az is jól megy a csokihoz, vagy körte, meggy?

Flat Cat írta...

De jó ötlet! Nagyon tetszik (talán jobban is, mint az eredeti... :) )!
És nekem banánnal tökéletesen megfelel! :)

lúdanyó írta...

Nagyon jól néz ki ebben a pohárban ! Biztosan nagyon finom is lehet(ett) :).

Eva írta...

Többek között ezért a gyönyörűségért is vár rád valami nálam! Nézz be, ha van egy kis időd!

Névtelen írta...

Szia!
Régóta olvaslak, sok mindent ki is próbáltam már a receptjeid közül, majdnem minden sziper is lett, de ez a banános tiramisu, különösen a brownie-része -- mindent visz! Én még ilyen jó brownie-t életemben nem ettem (pedig régóta keresem a tökéleteset), pontosan követve az utasításaid királyi lett!!
Nagy gratula, és a képeid tényleg szépek. Irigyellek :-))
Üdv,
Ed

Viktoria írta...

Ed,
örülök, hogy tetszenek, ízlenek és sikerülnek is a receptjeim. A brownies tényleg fantasztikus. Már amikor szimplán csak azt postoltam, már akkor tudtam, hogy valahogy még tovább kellene variálni. De magában is valami csodás!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP