Bifteki (Μπιφτεκι) és hamburgerzsemle

2010. október 3.

A bifteki mondhatjuk úgy, hogy a görögök hamburgerhúsa. Ahány ház annyiféle elkészítési módja van. A legfinomabb, ha szabadtűzön grillezzük, esetleg télen a kandallóban lévő parázs fölött, mint anyósoméknál, de ha egyikre sincs lehetőségünk, akkor egy teflonserpenyőben épp egy csepp olajon süssük szép pirosra mindkét oldalát. Itt főként sültkrumplival és salátával fogyasztják, hamburgerként nem túl népszerű.
Én azt a változatot készítem amibe nem kell tojás. A tojásos verziónak teljesen más íze és állaga lesz szeritnem.
A képen egy csirkehúból készült változat látható, de az eredeti autentikus az marhahúsból készül. Én a csirkéset kedvelem, magamnak azt csináltam. N. pedig a marhahúsosat, de azt frissen fogom este kisütni.
A hamburgert amennyire lehetett megpróbáltam görögösíteni egy kicsit. És tényleg csak egy kicsit sikerült, mert csak sima sajtom volt itthon, pedig fetát akartam bele tenni, hogy még jobban "autentikus görög" legyen.

"Greek hamburger"

Hozzávalók:
50 dkg darált marhahús
2-3 ek zúzott kétszersűlt
2-3 ek sűrű natúr joghurt
1 ek olívaolaj
1 közepes vöröshagyma nagyon apróra vágva
só, bors
2-3 ek friss petrezselyem aprítva

A kétszersültet én egy zacskóba teszem és húsklopfolóval (ezt így kell írni??) összezúzom kb. zsemlemorzsás kinézetűre.
A fenti hozzávalókat jó alaposan összegyúrom, emberes húspogácsákat formázok belőlük és szabadtűzön grillen, vagy teflonserpenyőben egy csepp olívaolajon pirosra sütöm mindkét oldalról.

UPDATE: a húshoz annyi joghurtot tegyünk, hogy jól formázható masszát kapjunk, de ne ússzon a joghurtban.
A csirkehúsos ugyanígy készül, de kicsit kevesebb olaj és kevesebb joghurt szükséges hozzá, mert az "vizesebb" hús.

A hamburgerben ez van: a zsömle alsó részét megkentem sűrű görög joghurttal, salátalevelet raktam rá, majd a húspogácsát, mustárt és ketchupot, egy szelet sajtot, paradicsomszeleteket és befedtem a zsömle kalapjával.

HAMBRURGERZSEMLE
A hamburgerzsemléért ezer köszönet Limarának tőle származik a recept. Remélem nem haragszik ha én is közzéteszem, azt hiszem munkáit nem lehet elégszer ajánlani, arany kezei vannak ! Ezt a zsemlét ma csináltam először, és isteni lett!!!!! Olyan igazi hamburgerzsemle!
A recepten annyit változtattam, hogy én nem friss, hanem szárított élesztővel csináltam.

Hamburger bread

4 bucihoz:
30 dkg liszt
8 g szárított élesztő
1 ek cukor
1/2 tk só
20 g olaj
1 kicsi tojás
5 dkg joghurt
1 dl langyos tej

tetejére:
1 felvert tojás
szezámmag

A tejet meglangyosítottam és feloldottam benne a cukrot. A többi hozzávalót egy tálba tettem, ráöntöttem a langyos-cukros tejet és robotgéppel addig dagasztottam amíg a tál széléről el nem vált. Cipót formáztam belőle, és lisztezett tálban a duplájára kelesztettem. Kelesztés után pontosan 4 részre vágtam (kimértem, nekem 130 gr-osak lettek), bucit formáztam belőlük és sűtőpapíros tepsire tettem őket szellősen. Még egyszer megkelesztettem, felvertem egy tojást és megkentem őket, majd megszórtam őket szezámmaggal. 180 fokon 18-20 perc kell nekik.
Amikor kivesszük akkor keménynek tűnik a külsejük, de ahogy hűlnek, hamburgerzsemlepuhaságúra puhulnak.

6 megjegyzés:

Limara írta...

Dehogy haragszom, sőt megtiszteltetés nekem a kedves szavaid, köszönöm szépen!:)A zsemle gyönyörű lett, a húspogácsát pedig kipróbálom, én is a csirkehúsos változatot kedvelem:)

Ms. Poppy írta...

Micsoda mosolygós bucik! Ó, és a felső képen szereplő 'hamburger' mennyeien fest. Legszívesebben azonnal beleharapnék.:)

Nelli írta...

Nagyon guszta!Meg szeretném kérdezni, hogy a csirkehúsos ugyanúgy készül, mint a marhahúsos?

Agni írta...

Szia! Irtó jól néznek ki ezek a bucik, ki fogom próbálni, köszi! Különben kaptál tőlem egy kreatív blogger díjat, átveheted a görög kaland blogbejegyzésemből! Csak így tovább!:)

Viktoria írta...

Nelli és Limara,
írtam update-et a recepthez, hogy mire figyeljetek a csirkehúsosnál.

Ágni,
Vidd csak a zsemle receptjét! Isteni finom!!!! És köszönöm a díjat :)!

Poppy,
Hát beleharapni már nem tudsz, mert rögtön elfogyott!

Éva írta...

Véletlenül találtam blogodra és éppen egy ilyen régi bejegyzésed tetszett meg ez a hamburger. Limaránál is láttam már de most annyira megkívántam hogy kifogom próbálni rövidesen.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP