Dagasztás nélküli kenyér - No knead bread

2011. május 9.

Elérkezett a nap, amikor is kipróbáltam a Latsia által lett ismert dagasztás nélküli kenyeret. Tegnap este összekevertem a hozzávalókat. Ma délelőtt kiborítottam, négyet hajtottam rajta és kelesztettem még két órát, majd egy fedeles cserépedényben megsütöttem.
Csak szuperlativuszokban lehet erről a kenyérről beszélni. Ez a legjobb kenyér amit valaha készítettem! Aki még nem próbálta, annak muszály most rögtön összekevernie a hozzávalókat, hogy holnap ezt kínálhassa az ebédhez!
Én a lehető legpuritánabban kóstoltam. Itt Krétán úgy tartják, hogy a frissensült kenyeret úgy kell megkóstolni, hogy extraszűz olívaolajjal kell meglocsolni és pici meg kell sózni tengeri sóval. Így lehet kiélvezni legjobban a kenyér ízét. És ez tényleg igaz. Bármi más csak elnyomná ennek a fantasztikus kenyérnek az ízét!  
A RECEPTET ITT TALÁLJÁTOK, de fényképek alatt én is feljegyzem, hogy meg legyen nekem is.

No knead bread - The best bread I've ever made!

No knead bread

No knead bread

No knead bread - The best bread I've ever made!

Hozzávalók:
3 csésze liszt
1 és 1/4 teáskanál só
1/4 teáskanál szárított élesztő
1,5 csésze víz

A száraz hozzávalókat egy nagy tálban elkeverjük, majd hozzáöntjük a vizet és elkeverjük. Tényleg csak elkeverjük, hogy épphogy összeálljon a massza, NEM DAGASZTJUK! Fóliával (folpack) lezárjuk a tálat és 12-18 órán át szobahőmérsékleten állni hagyuk.
Ez után alaposan lisztezett felületre borítjuk és a négy szélét egymásra hajtjuk. Egy konyharuhát megszórunk búzadarával/korpával/liszttel és a hajtással lefelé rátesszük a tésztát a tetejét is megszórjuk búzadarával/korpával/liszttel, letakarjuk egy másik konyharuhával és 2 órát pihentetjük.
A sütőt 260 fokra melegítjük, amiben felhevítünk egy fedeles vaslábost/cserépedényt. A pihentetés után ebbe a forró lábasba borítjuk a tészát, úgy hogy a hajtogatás legyen felül és befedjük. 30 percig fedővel, majd 20 percig fedő nélkül sütjük, addig amíg szépen meg nem pirul.

10 megjegyzés:

Anazar írta...

De szép lett, és az a héja!!

chriesi írta...

Wow! Eszméletlen! És én még mindig halogatom...:S

4Gyerek írta...

na, most mondd, hogy légsűrítővel nyomtál még kis bubikat bele ;)
én is készítettem már 2x, de ennyi lyuk nem volt benne összesen. ez nagyon csodás. tökéletes diákja vagy Latsiának.

Csibe írta...

Ez valami meseszép!...kívül, belül :)

Latsia írta...

Gyönyörű lett!!!!!:-)))
Ugye milyen fini? Ízlik a Családnak?

Viktoria írta...

Anazar,
a héja...... jaj, ha tudnád milyen isteni volt!

Chriesi,
ne halogasd! Roppant egyszerű és frenetikus a végeredmény!

4Gyerek,
köszönöm! Nem csináltam én semmi extrát, csak követtem Latsia utasításait és ilyen csudiszép lyukacsok lett!

Csibe,
Köszönöm!

Eszter írta...

Mennyei, ahogy kinéz!!!

Névtelen írta...

Én ez Nálad olvastam, és ki is próbáltam: ISTENI!!!
Ezentúl nem akarok bolti kenyeret :)))

Ja, de én tettem bele kicsi cukrot is, az élesztőnek :)

Agi írta...

Hany litres edenyben sutod?

Koszi,
AGi

Viktoria írta...

Szia Ági,
nem tudom hány literes (kb. 3-4 literes), de 23 centi az átmérője és 11 centi magas fedeles kerámiaedényben sütöm.
És 1 csésze= 1 cup= kb 2,4-2,5 dl
Sok sikert hozzá!

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP