Sütőben sült feta - Φετα στο φουρνο

2009. január 24.

A világ legegyszerűbb, de legnagyszerűbb étele. Nagyon sok étellel ehetjük, vagy csak úgy magában is isteni friss ropogós kenyérrel, baguettel a fűszeres olajat tunkolni és mellé a lágy fetát enni. Lehet nevezni előételnek, salátának, kinek, hogy tetszik.

Kell hozzá:
feta sajt, lehetőleg eredeti görög, a legjobb amit sós lében úszva árulnak
paradicsom
paprika
őrölt bors és oregano
olívaolaj

A szelet vagy több szelet fetát a sütőedénybe fektetjük egymás mellé. A paradicsomot felkarikázzuk és negyedekre vágjuk ráfektetjük a fetára; a parikát apró kockákra vágjuk és a pari+feta tetejére szórjuk. Picit borsozzuk és oreganot szórunk még rá. Majd a feta egyharmadáig felöntjük olívaolajjal. Az egészet lezárjuk alufóliával és a 200 fokra előmelegíett sütőben 15-20 percig (attól függ mennyit készítünk) sütjük. A fóliát óvatosan nyissuk fel mert a gőz ami kijön alóla nagyon éget, ez sajnos saját tapasztalat. Abban az edényben tálaljuk amiben sütöttük.

feta in the oven

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Kipróbáltam ezt a receptet, és valamiért szétmorzsálódott sülés közben a feta. Tudnál nekem segíteni, hogy mi lehet a baj? Elvileg igazi görög volt a sajt, persze ettől még lehet, hogy nem olyan volt, ami erre jó. Milyen vastag szeletekre kell vágni? Köszi.

Viktoria írta...

Szia Zs,
Hát tegnap én is így jártam, szétmorzsolódott nekem is. De én most másik fajta fetát vettem, nem azt amit szoktam.
Amit most vettem alapvetően puhább és sülés nélkül is jobban morzsolódós fajta. Valószínűleg ez volt a baj, meg az, hogy ugyanannyi ideig sütöttem mint a keményebb fajtát. Ezt legközelebb kicsit kevesebb ideig fogom sütni, max 12-15 percig.
A fetát kb 1 cm vastagra szoktam szeletelni.

ADATVÉDELEM

Recepjeim, fotóim, egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon vagy nyomtatásban. Ez alól kivételt képeznek azok a gyűjtőoldalak, ahol nem közlik az egész írást, hanem csak annak első pár sorát és a folytatásért a blogomra kattint az olvasó.

Rendszeres olvasók

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP